Visszatekintés a 2007/08-as szezon újoncaira

A poszt írásának eredeti időpontja:  2008.08.10. 08:45

Lassan közeledik a 2008/09-es sorozatidény kezdete, előtte összefoglalnám a tavalyi szezont, legalábbis azokat a sorozatokat, melyeket néztem, illetve bepróbáltam.

Először azokról írok, melyeket folytatok a továbbiakban is:

5. Dirty Sexy Money: Impozáns szereplőgárda Peter Krause, Donald Sutherland, William Baldwin jellemzi a DSM-et, melyben bepillantást nyerünk a milliárdos Darling família életébe a család ügyvédjén keresztül. Mindenkinek megvan a maga hóbortja , és természetesen az intrikák, ügyeskedések sem maradhatnak el. Egyelőre jól keverik a kártáykat, kifejezetten élvezetes jó sorozatot hoztak össze, remélhetőleg a showrunner váltások után sem változik ez.

4. Californication: remek indítás, tabut nem ismerő párbeszédek/jelenetek, David Duchovny szinte lubickol a szerepben. Aztán a folytatásban már jobban kibontották a a karaktereket is, és a provokatív részek egy kicsit visszaszorultak (azért még bőven jelen van természetesen). Jó döntés volt ez, még egy szintet lépett a sorozat. És elérkeztünk a befejezéshez. Itt viszont csalódnom kellett a sorozatban, nem is a happy end a gond, hanem az, hogy ezt miképp oldották meg. Ezzel együtt is remek sorozat, a Showtime most sem hibázott.

3. Chuck: egyike a tavalyi év geek-es sorozatainak, és ezek között a legjobbnak bizonyult nálam. Annyira veszi csak komolyan magát, amennyire kell, remek ötletek, jó karakterek,  pofás kis móka 40 percre. Kémes történetről lévén szó, kis akció is van benne és elismerésem a stábnak, hiszen ezek is szépen kidolgozottak. Minden szerepre megtalálták a megfelelő színészt, az OC készítője Josh Schwartz most sem hagyott cserben minket. Az peidg már csak hab a tortán, hogy olyan eyecandy-k vannak a sorozatban, mint Yvonne Strahovski vagy Sarah Lancester.

2. Life: a nem tipikus nyomozós sorozat. A titka abban van, hogy a karakterekre koncentrál, ráadásul mind Damein Lewis, mnid Sarah Shahi karaktere szépen kidogozott,  (mellettük Adam Arkin Robinkét funkcionál :D), egy okosan adagolt átívelő szál, nagyon jó párbeszédek, ütős zene és kiváló operatőri munka. Ezek az összetevők, mellyel a legjobb 07/08-as országos sorozat lett nálam. Remélhetőleg a második évad nézettsége elég lesz ahhoz, hogy végigmenjen.

1. Mad Men: az AMC első sorozata, mellyel igen komoly kritikai sikert könyvelhetett el. A tavalyi év, sőt az egész sorozatmezőny egyik legminőségibb, legeredetibb darabja, kiváló színészi alakításokkal, hangulattal és elsőrangú forgatókönyvvel. Lassú folyású, de ez sokkal inkább pozitív megállapítás, így tudja elérni a megfelelő hatást a sorozat. Az Egyesült Álamokban már megkezdődött a második évad is.

Most jöjjenek azok, amik nálam cancel sorsra jutottak(itt már sorrend nélkül):

Damages: A Mad Men mellett a másik olyan újonc sorozat, amelyet jelöltek az Emmy-n a legjobb dráma kategóriában. A komoly kritikai sikert arató sorozat  már csak Glenn Close alakítása miatt is megéri a bepróbálást (persze Ted Danson és Zeljko Ivanek is remek) . Ugyan csak a pilotot néztem meg, és már ez alalpján elmondható, hogy a minőség valóban nem hibádzik. A sorozat felépítése viszont kevésbé tetszett, így egyelőre még nem folytattam.

Pushing Daisies: Bryan Fuller ismét minőségi sorozatot tett le elénk, ennek ellenére az évad közepén cancel-t nyomtam neki. Elsősorban a sorozat felépítésével volt gondom, és a történet sem ragadott magával. Pedig anno a pilot még kifejezetten tetszett, de a varázs gyorsan tovatűnt. Én ugyan abbahagytam, de  a hazajában és itthon is sokak kedvence lett ez a nem mindennapi sorozat.

The Big Bang Theory: bepróbáltam a pilotot, és bár nem volt ross,z de nem éreztem különösebb késztetést a folytatásra. Azóta megnéztem még három részt és sajnos végleg abbahagytam. Erőltetett poénok sora, a geek karakterek sem jöttek be, pozitívumként egyedül Kaley Cuoco-t tudom megemlíteni, de ez érthető mónon kevés volt.

Reaper: újabb geek-es sorozat, melyben benne volt a lehetőség, hogy egy Chuck  szintű sorozattá váljon. Nem sikerült neki. Szinte minden elemében alulmarad vele szemben, legyen az sztori, szereplők, technikai megoldások. Egyedül Ray Wise-ért jár a dicséret.

Terminator: The Sarah Connor Chronicles: pedig lett volna benne potenciál. Még a casting sem lett rossz, de a forgatókönyvön megbukott a dolog. Persze a sorozat költségvetése is rányomta a bélyegét a TSCC-re. Két részt láttam, az egészen jó pilot után azonban hatalmas csalódás volt a második rész, és már nem folytattam. A sorozat kapcsán olvasható vélemények alapján nem döntöttem rosszul.

Bionic Woman: az idei év egyik leggyengébb pilotját produkálta a BW. Így nem is csoda, hogy 1 rész után lelőttem, de a véleményeket olvasva nem lett jobb utána sem. Pedig az NBC nagy energiákat fektetett bele, de mindhiába, az első rész kiváló nézettségét hétről-hétre rosszavbb eredmények követték, az amerikai nézők nem igazán tolerálták a gyenge színvonalat, így nemcsak nálam lett cancel a sorsa.

Cane: csak a pilot volt meg, melyet követően végül nem folytattam. Pedig az nem volt vészes, sőt akadtak bizató momentumok. Mégsem tudott magával ragadni a sorozat, ráadásul a nézettsége miatt látható volt az is, hogy nem húzza sokáig.

Gossip Girl:  a CW hatalmas marketing kampányt indíott a GG felfuttatására, amely még mindig tart. A nézők viszont nem értékelték ezt, (bár a CW számára fontos korszotályban jók az eredményei), és én sem. Kkiszámítható tinisorozat, persze ezt már megszokahttuk a műfaj amerikai vonulataiban (tisztelet a kivételnek), de itt még a karakterek is ellenszenvesek, így egy rész után már cancel-t nyomtam neki.  

Samantha Who: újabb sitcom Christina Applegate főszereplésével. Nincs vele semmi baj, csak a nevetés-faktor nem igazán működött nála. Aranyos, kedvelhető sorozat, csak azt a feladatát nem teljesítette, hogy elég vicces legyen. Jennifer Esposito-ért viszont jár egy pacsi.

Eli Stone: ügyvédes sorozat, melyben a főhősnek látmásai vannak, mint kiderül egy betegség miatt. George Michael is megjelenik számára, aki egyébként többször is tiszteletét tette a sorozatban. Korrekt volt a pilot, végül  azonban a folytatást nem vállaltam be, időről időre belenézek egy részbe, nem rossz, nem rossz, de mégse elég ahhoz, hogy folyamatosan nézzem a sorozatot.

Burn Notice: második évada már javában megy az USA-ban. A sorozattal nincs semmi baj, rendeltetésének teljesen megfelel, de semmi pluszt nem ad. A pilotot még élveztem, a 2. részt már kevésbé, míg a 3. után cancelt adtam, itt már határozottan untam a hasonló felépítésű sztorit, ráadásul a többi szál sem tudta megmenteni nálam.

Amit még a tavalyi adagból szeretnék bepróbálni az a Breaking Bad.