Összegzés 2008/09 újoncairól

A májusi upfronts óta, sőt már az azt megelőző néhány hétben is a 2009/10-es újoncok lázában égünk, természetesen bőven lesz írás majd róluk, azonban még előtte összegezzük, hogy milyen is volt az én szempontból a tavalyi idény újoncfelhozatala.

Elsőként a "túlélő" sorozatokról:

Fringe - közepes kezdés után az évad második felétől belerősített és a finálé is kimondottan jól sikerült. 7/10 összeségében.

Better off Ted: pedig milyen negatívan álltam hozzá, és mégis messze a legkellemesebb meglepetést okozta. Nálam verte az összes idei sitcomot. 8/10

Southland: újabb midseason sorozat, mely a realisztikus, már-már dokumentarista stílus és fokozatosan kibontott karaktereknek köszönhetően gyorsan nézőssé vált. 7/10

Life on Mars: sajnos az eredeti angol sorozathoz nem volt szerencsém, de az amerikai verzió kifejezetten jól sikerült. Egy egyedi hangulatú, remek zenékkel telerakott sorozat, ami sajnos az első évadot követőn kasza lett... viszont kaptunk egy finoman szólva is érdekes lezárást  7/10

Cupid: sajnos cancel-manó gyorsan lecsapott erre a romantikus beütésű feelgood sorozatra. Sajnálom, hogy Rob Thomas két új sorozata közül, pont az maradt életben, melyet végül elkaszáltam... 7/10

A nagyobbik részt kitevő, általam elkaszált újoncok:

Kings: 4 rész – alapkoncepció remek, megvalósítás(nem anyagi szempontból) már kevésbé és bár javuló tendenciát mutatott, végül érdektelenségbe fulladt 5/10

The Mentalist: pilot – azt kaptam amit vártam, szokásos CBS proceducerál… 5/10

Lie to Me: 4 rész a pilot korrekt volt, Tim Roth-ban nagyot bíztam, így annál nagyobb lett a pofára esés is, még három részt bírtam, de inkább csak végigszenvedtem őket 4/10

Gary Unmarried: 5 rész – pedig többször nekifutottam, de nem jött be ez a fajta  humor. 5/10

Castle: 2 rész: Nathan Fillion önmagában kevésnek bizonyult… 5/10

Unusuals: 3 rész – pedig a pilot alapján bizakodtam, de aztán hamara beleuntam – 5/10

Dollhouse: pilot – kap még egy esélyt, így erre még talán visszatérek. Pilot alapján 4/10

Worst Week: 3 rész - nem volt rossz, de már pár rész után fárasztó volt  5/10

Eleventh Hour: 3 rész amit írtam a Mentalistnál is… 5/10

Harper’s Island: pilot – a szokásos CBS sori ellentetje, mégsem jött be, a horror nem az én műfajom… 4/10

90210: no comment  2/10

My Own Worst Enemy: 5 rész  pedig jó kis sori volt, de a kasza hírére én sem folytattam tovább 6/10

Knight Rider: gyengusz… nagyon 2/10

Sons of Anarchy: 3 rész – állítólag javult a minősége, én ezt már nem vártam meg, első három rész alapján csaldóás + a főszereplő srácot sehogy sem tudnám megszokni… 5/10

Party Down: 2 rész - pedig RT és a minőség is adott, de valami mégsem klappolt 5/10

Eastbound&Down: 2 rész - pedig azt hittem bejön majd Kenny Powers stílusa, hát nem…4/10

Leverage: pilot - nem rossz, de alapból nem érdekelnek annyira a heist témájú filmek/sorozatok+ megvalósítás sem lett tökéletes, btw még így is mesze a legnézhetőb TNT sorozat 5/10

No Heroics: pilot – elvileg sitcom… elvileg 2/10

A 2008/09-es újoncfelhozatal összeségében eléggé so-sora sikerült, sőt a midseason-ig kifejezetten gyenge… a következő évad jóval ígéretesebb számomra - mind országos, mind kábeles frontos.