Visszatekintés a 2009/10-es évad újoncaira (országos csatornák)

Múlt héten az országos csatornák számára hivatalosan is véget ért a 2009/10-es sorozatidény, amit, legalábbis a mostani bejegyzés keretein belül vizsgált újoncokat tekintve, hatalmas csalódásként könyvelhetünk el. Egyik országos csatorna újoncfelhozatalát sem tudom kiemelni, a high concept és a már bevált sablonokra építkező sorozatok ugyanúgy elhasaltak és csupán néhány kivétel akadt, ami hozta az előzetes várakozásokat.

ABC

Modern Family: az amerikai kritikusok szinte egyöntetű dicséretben részesítették anno a pilotot, ehhez képest számomra csalódás volt az egykamerás családi sitcom első része. Ezt követően azonban fokozatos javuláson ment keresztül és a nagyszerű karaktereket - elsősorban Jay, Phil, Claire, Mitchell - felvonultató sorozat kötelező program lett, sőt az évad legjobb sitcomjai között kell emlegetnünk. 7/10

FlashForward: korrekt pilot, majd folyamatos lejtmenet jellemezte az ABC nagy reménységű újoncát, melynek színvonala egyenes arányban volt a nézettséggel - egyre lejjebb és lejjebb került. Én az évad közepéig bírtam a rendkívül sok antipatikus szereplővel bíró, buta megoldásokkal telerakott high concept drámát. A végén már csak 1.3-as demóra képes FF természetesen kasza lett. 4/10

The Middle: egy újabb családi sitcom az ABC-től, melyben egy középosztálybeli család életébe pillanthatunk bele. Amíg néztem megbízható teljesítményt hozott, de egy idő után túlságosan is monotonná, úgy is mondhatom kiszámítható vált, így a nagyszerű gyerekszereplők ellenére sem folytattam. Talán, ha Patricia Heaton karakteréből egy kicsit visszavettek volna...5/10

V: a második ABC-s high concept dráma, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A kezdésre pedig itt sem panaszkodhattunk, ugyan nem váltotta meg a világot, de kiindulópontnak jó volt és potenciált is láttam benne. A folytatásban azonban szinte csak sablonmegoldásokkal jelentkező, kifejezetten gyenge karakterrajzot bemutató sci-fit kaptunk, melyben a CGI is olyan volt, mint a történet, egyszerűen nem lehetett komolyan venni. Scott Rosenbaum showrunneri kinevezése sem hozott lendületet, így jövőre már nélkülem folytatódik a V. 4/10

The Forgotten: a pilot után elkaszáltam ezt a többek között Christian Slater-t is a soraiban tudó nyomozós sorozatot, melyben egy amatőrökből álló csapat arra használja fel a szabadidejét, hogy elfeledett bűneseteket oldjon meg. Innen is gratulálok az ABC vezérkarának, akiknek már az alapsztori hallatán, de legkésőbb a borzalmas pilot után dobniuk kellett volna a projektet. Ehelyett bekérték sorozatnak, majd a botrányos nézettség dacára műsoron tartották 16 részen keresztül... 2/10

Eastwick: a könyv és film után most sorozatformátumban is megelevenedett az eastwick-i boszorkák története, mely azonban rövid életűnek bizonyult, sőt az ABC-nek köszönhetően (nem értesítették időben a készítőket) korrekt lezárást sem kaphatott. A pilot jól sikerült, azonban a következő két rész után rá kellett jönnöm, hogy hosszútávon biztosan nem kötne le. 5/10

Cougar Town: az ABC sitcom szerdájának újabb tagja, melyet ráadásul a Scrubs alkotója, Bill Lawrence jegyez. Négy részt láttam belőle, elsősorban a női karakterek - Cox és két barátnője - miatt nem folytattam tovább. 5/10

Hank: azon kevés idei pilot egyike, melyeknek még egy pilotnyi esélyt sem adtam. A plot, Kelsey Grammer és a gyenge kritikák miatt még 20 percet is sajnáltam érte... Az ABC szerdai sitcomjai között az egyetlen bukás, nem meglepő, hogy pár rész után levette műsoráról a csatorna.

Happy Town: midseason-ben, annak is a végén mutatkozott be az October Road és a Life on Mars készítőinek új, kisvárosi, a misztikumot előtérbe helyező sorozata. A pilot alapján egy guilty pleasure-ben reménykedtem, a következő két rész azonban elvette tőle a kedvem. Három rész után levette műsoráról a csatorna, júniusban vetítik le a maradék ötödik részt. 4/10

The Deep End: újabb halva született midseason sorozat, melyet egyfajta ügyvédes Grey's Anatomy-ként szeretett volna eladni az ABC. Nem sikerült nekik, harmatgyenge próbálkozás és ezzel együtt gyors kasza. 3/10

Romantically Challenged: Alyssa Milano sitcomja a biztos középszert célozta meg, voltak ugyan jó pillanatai, de nem tudott igazán meggyőző lenni és a humorfaktor is lehetett volna magasabb. Csatlakozott azon újoncokhoz, melyeket elkaszált a csatorna. 5/10


NBC

Parenthood: Jason Katims és az erős szereplőgárda miatt várós volt, és a pilot, illetve az azt követő részek nagyjából hozták is a várakozásaimat. Aztán elszürkült a sorozat és a karakterek közül többen is antipatikussá váltak, főként Christina - úgy tűnik Monica Potter-t egyik szerepében sem tudom megkedvelni, Julia, Haddy, vagy éppen a Craig T. Nelson által alakított Zeek. Katims kapcsán nem meglepő, hogy a történet jó része sablonokból épül fel, ezúttal viszont nem volt képes olyan egyedi hangulatot biztosítani, melynek köszönhetően el tudtunk volna menni mellettük. 5/10

Trauma: a készítők (Peter Berg, Jeffrey Reiner és a showrunner Dario Scardapan) miatt igencsak várós volt, ezzel szemben az évad egyik legnagyobb csalódását okozta. A bemutatott karakterek mindegyike érdektelen, az akciók céltalanok, a 40 perc egy vontatott, unalmas kliséhalmaz volt. 3/10

Mercy: újabb kórházas sorozat, ezúttal a nővérek szemszögéből. A pilot kimaradt nálam, köszönhetően annak, hogy az alapsztori teljes mértékben hidegen hagyott.

Community: az első két rész közepes volt, 5/10, de nyári darára raktam el a sorozatot, hiszen a beszámolók alapján sokat javult. Hamarosan megkapja a második esélyét.

100 Questions: az NBC a berendelés után lecserélt több szereplőt is, majd május végére tűzte ki a bemutatót, mellyel tualjdonképpen aláírta a halálos ítéletét is. A pilot korrekt volt, de semmi extrát nem nyújtott, ráadásul a szereplők felvezetése sem volt a legszerencsésebb. 5/10
 

Fox

Glee: Ryan Murphy... ugyan sokan a jelenkori televíziózás nagyjai között emlegetik, véleményem szerint erősen túlértékelik őt. Amennyiben cápaugrásról beszélünk, már a "legjobbak" között kell emlegetni, anno a Nip/Tuck késői évadaiban, majd a Glee során is nem egyszer előjött az 'ezt most tényleg komolyan gondolták" érzés. A kezdésnél még én is pozitívan nyilatkoztam róla, aztán a néhány pongyolán megvalósított történetszál mellett a karakterek többsége is kiütötte a biztosítékot. Alaposan visszaesett, így évad közben kaszáltam, a Fox ezzel ellentétben az év egyik legnagyobb sikerét aratta vele. 4/10

The Cleveland Show: a Family Guy spinoffját nem próbáltam be.

Human Target: nem megváltóként vártunk rá, egyszerűen csak egy könnyed akciósorozatot reméltünk a képregényadaptációtól. A pilot nem volt meggyőző és a következő két rész után is ezt a megállípatást kellett tennem, voltak ugyan biztató momentumok, de összességében nem tudott kiemelkedni a középszerből... 5/10

Brothers: a Forgotten mellett a leggyengébb idei pilot. A Fox újabb sitcommal fürdött be, Michael Strahan pedig jobb ha a pár perces vendégszereplések mellett marad. 3/10

Past Life: a reinkarnáció témakörét körbejáró nyomozós sorozat kiszámítható, unalmas történetvezetéssel operált és a jellemábrázolás terén is csak a közepesnél gyengébb érdemjegyet tudta megszerezni. 3/10

Sons of Tucsons: a csatorna másik idei sitcomja, mely szintén gyors kaszát kapott. Tyler Labine-t nem kedvelem túlságosan, ennek ellenére kapott egy esélyt a pilot, mely azonban nem győzött meg a folytatásról. 5/10

The Good Guys: a bemutató időpontja alapján - május 19. még bevehetjük az idei újoncok közé, de valójában nyári sorozatról van szó, mely a Fox szeptemberi műsorrendjében is szerepel. A Whitford-Hanks kettős nagyszerű párost alkot ebben a buddy comedy-ben, remek beszólások és hangulat jellemezte a sorozat pilotját. 7/10


CBS

The Good Wife: ki gondolta volna, hogy a Julianne Margulies főszereplésével készült jogi dráma lesz az évad egyik, kritikusok által leginkább körülrajongott sorozata. Ugyan elnyerte a tetszésemet a pilot, de a következő két rész után úgy döntöttem, hogy hosszútávon nem működne nálam... hozzáteszem ez senkinek se vegye el a kedvét a bepróbálástól, hiszen valóban minőségi produkcióról van szó, melyből a 2009/10-es újoncok között igencsak kevés volt. 6/10

Accidentally on Purpose: Jenna Elfman miatt alapból hátrányból indult nálam és ehhez jött még a számomra érdeketelen alapsztori és a közepesnél gyengébb szintet hozó pilot. 4/10

NCIS: Los Angeles: egy pilotnyi esélyt kapott ugyan az NCIS spinoffja, de a végeredmény borítékolható volt. Elcsépelt, klisékkel telerakott ügyek és egydimenziós karakterek - 4/10

Three Rivers: a Moonlight után a második Alex O’Loughlin sorozat, mely már az első évada után kaszát kapott. A transzplantációs sebész szerepkör amúgy sem illik hozzá... nem próbáltam be, nagy valószínűséggel szerint megkíméltem magam 40 percnyi időpazarlástól.

Miami Medical: újabb kórházas dráma, újabb bukás és ez is teljesen megérdemelt. A pilotot majdnem bealudtam, így érthető módon nem kapott újabb esélyt. 4/10


CW

Melrose Place: ahogy tavaly a Beverly Hills kapcsán, úgy idén a Melrose Place remake-nél tehetjük fel a kérdést - miért volt erre szükség? Az új változat nemcsak kreatív szempontból rossz húzás, a nézettség és az első évados kasza után a CW anyagi szempontból sem döntött jól. A pilot alapján 4/10

The Vampire Dairies: azért sikerélménye is volt idén a csatornának, méghozzá egy olyan újonc személyében, mely egyből és toronymagasan a CW legnézettebb sorozatává vált. A pilot nem fogott meg 4/10, azonban a pozitív beszámolók hatására a nyár folyamán adok neki még egy esélyt, talán a guilty pleasure kategóriába befér majd.

The Beautiful Life: TBL: nem próbáltam be, egyébként csúos kudarc, minőség és nézettség alapján egyaránt.

Life Unexpected: pedig milyen jól kezdődött...a pilotban még helyén kezelték a dráma és a könnyed, humorosabb jelenetek arányát, a későbbiek folyamán azonban ez túlságosan eltolódott az előbbi felé. A karakterek részről-részre ellenszenvesebbek lettek, az évadzáró cliffhangere pedig végleg betete a kaput, a második évad már nélkülem folytatódik. 5/10