Sorozatkészítők rémálma: a legrosszabb note-ok

A televíziózáson belül legtöbbször pejoratív értelemben használják a ’note’ kifejezést, melyet magyarba leginkább körülírással lehet átültetni: a csatorna által a sorozatkészítőnek (a műsorba kerülés előtt) küldött kreatív tanácsokról, észrevételekről van szó. Természetesen a fent ismertetett fogalom sem fekete-fehér és a leegyszerűsítés elkerülése érdekében el kell mondani, hogy bizonyos esetekben jogos a fentről jövő tanács és valóban segít jobbá tenni a produktumot. Nem mindegy, hogy milyen és mennyi note érkezik a főnököktől, egy hozzáértő szakember, példának okáért John Landgraf az FX elnöke, vagy Michael Lombardo az HBO programigazgatója szabad kezet ad az alkotóinak és csak akkor szól bele a kreatív folyamatba, ha az elkerülhetetlen.

Aztán ott van a másik oldal, amikor a csatorna vezetői túl gyakran és feleslegesen küldenek jobbító szándékúnak tartott üzeneteket, melyek sok esetben nem egyeznek a készítő által kigondolt irányvonallal. Ez egy idő után rendkívül destruktív lehet és végeredményben a nézők isszák meg a levét a két fél közötti nézeteltérésnek. A bejegyzésben azokat a note-okat szedtem össze, melyek mindenféle racionalitást nélkülöztek és nevetségesnek hatottak.

Jó rekeszizom edzést! (forrás: @TvNetworkNotes twitter oldal)

network notes.jpg(Az egyik The Mindy Project epizód note-ja)

„Olyan munkahelyi sztorit szeretnénk, ami kevésbé munkahely centrikus.” – ABC

„Ez túl vicces. Nem fognak nevetni az emberek” – CBC

„Meg tudnátok csinálni úgy, hogy jobban hasonlítson egy valódi időgépre?” – Disney

„Mi az a Jemen?” – UPN

„Butítsd le egy kicsit a karaktert. Ő nem ennyire okos” – VH1

(Miután a lány átesett egy nagyon kemény kemoterápián) „Van lehetőség arra, hogy kicsit szexisebbé alakítsuk ezt a jelenetet?” – ABC

„Add/adasd össze a számokat, ne a nézőknek kelljen kiszámolni” – Spike

„A történetbe most pontosan illene egy tini által elkövetett öngyilkosság” – Fox

„Prince túl öreg. Mi lenne ha helyette Madonnát raknánk be?” – NBC

„Kiváló sorozat. Szeretnénk, ha a végén meghalna a láb nélküli srác” – Military Channel

„Miért érdekelné egy rapet hallgató srácot, hogy meghal a kutyája?” – Comedy Network

„Szeretném szenvedni látni. Mi lenne ha tolószékbe kényszerítenénk?” – BBC

"Ez nem egy boszorkánytörvény." – WB

„Tudjuk, hogy ezt mi kértük tőled…. de nem kell mindent megtenned, amit mi kérünk.” – CMT

„Jobb lenne, ha multikamerásabbra vennénk. Ezek a poénok túl kifinomultak és eszesek." – FOX

„Meg tudnánk oldani, hogy jóval keserűbbnek tűnjön a karakter és így könnyebben elfogadnák a nézők a haldoklását?”– NBC

„A felméréseink alapján a nők kiválóan reagálnak az erőszakra. Távolítsuk el az életmentőt és rakjuk be egy olyan jelenetbe, ahol megerőszakolják.” – NBC

„A Taxi (sorozat) azért nem működött, mert egy rakás szerencsétlenről szól” – NBC

Miután a képernyőn egy 7 méteres, zöld színű, karmokkal és hatalmas, eldeformálódott fejjel bíró nő tűnik fel: „Honnan jövünk rá, hogy ő idegen?” – SyFy

„Megtaláltam a sikeres komédiák titkát: egy szavas címek. Gondoljatok bele…Seinfeld, The Office, The Cosby Show.." – ABC

„Nem láttam ugyan a Moneyball-t, de nem tudnátok úgy alakítani a sorozatot, hogy jobban hasonlítson a filmre?” – FOX

„Ez a történelmi rész túl lassú és unalmas. Vágjuk ki és tegyünk be egy újabb montázst a motorok készítéséről” – History

„Az ötlet teszik, de mi nem készítünk zene központú programokat” – Country Music Television

„Ezek a popsi viccek ízléstelenek a nőkkel szemben (két sorral lejjebb) Légy szíves tegyetek be több bikinis csajt a tengerparti jelenetbe” – Travel

„Tudnánk neki adni egy menő állást? Mi lenne ha Netflix kézbesítő srác lenne?” – MTV

„Ez pont annyira nem az, amit mi keresünk, hogy a végén még kikötünk ott, hogy ez lesz, amit keresünk.” – Starz

„Az operatőr látott már leszbikusokat? Fontos, hogy legyen benne tapasztalata.” – HBO

„Ez a kabát nem közvetít semmi félelmet. Hol van a másik dzseki?” – CW

„Nem akarunk unalmas Jézust. Amire igazán szükségünk van, az egy rock and roll Jézus. Pörgessétek fel egy picit.” – National Geographic