4 hónapnyi sorozattermés 1. rész

Poszt írásának eredeti időpontja: 2008.03.18.

Mivel legutóbb 4 hónapja jelentkeztem, ezért jó pár sorozat kritikájával tartozom. Mivel a blog kis tematikai változáson, illetve bővülésen is átesett, ezért a filmek kapcsán is lesz hasonló visszatekintés. Bár sok sorozat/film megérdemelné, hogy külön bejegyzésben essen róla szó, azonban ez szinte végeláthatatlanul sok időt venne igénybe, ezért a visszatekintések idején egy bejegyzésen belül több minden is ki lesz vesézve. Miután végeztem a múltidézéssel :), természetesen visszaáll a szokásos külön bejegyzéses szisztéma.

Friday Night Lights 1. évad: Még tavaly kezdtem el, majd januárban toltam végig az első évadot. Nyugodtan mondhatom, hogy az egyik kedvencemmé vált. Persze már az alaptörténet is biztató volt, de sokkal többet kaptam, mint egy amerikai fociról szóló sorozat. A kisvárosi hangulatot szinte tökéletesen visszaadó FNL kiváló karakterrajzával az egyik, ha nem a legjobb országos sorozattá nőtte ki magát a szememben.

Nagyon eltalálták a színészeket is, személyes kedvencem Kyle Chandler, de a többiek is fantörpikusak. És persze az egy főre jutó eyecandy-k számában is az egyik legerősebbnek számít az FNL.
Hamarosan a második évad is sorra kerül majd. Amúgy a sorozat kint jelenleg az életéért küzd, de úgy tűnik, hogy jó esélye van a 3. évadra. Bízzunk benne. Értékelésem: 9/10

Rescue Me 3. évad: ha megnézitek az eddigi pontszámokat, amiket adtam kedvenc tűzoltóinkra, akkor szembetűnik, hogy a Rescue Me is ott van nálam a top sorozatok között. A harmadik évad kezdése ennek abszolút megfelelelt. A szokásos poénok és dráma keveréke megvolt, és nagyon jól adagolták mindkettőt. Az évad második felében viszont nemcsak, hogy több lett a dráma (ez így volt a második évad esetében is, ott nem jelentett ez komoly problémát), de számomra a sorozat is elvesztett a régi hangulatát.

Nem ezt a Denis Leary-t szoktuk meg, a sógornőjének a picsogása pedig megőrjített már, és gyenge volt a sztori is. Ennek ellenére voltak emlkezetes jelenetek az évad második szakaszában is, példaként lehet mondani a temetői jeleneteket, de valami mégis elveszett. Így összeségében egy 6/10-et kap az évad.

Heroes 2. évad: a sztrájk miatt rövid második évadot kaptunk. Személy szerint én semleges vagyok ebből a szempontból, hiszen nem hiányzik túlságosan a sorozat. A Heroes ugyanis azok között a sorozatok között van nálam, ami nézős, de közel sem top kategória. Bár a második évad vége felé már kezdett felpörögni a sorozat, azonban ez még így is kevés. Már a cancelen is elgondolkoztam, de végül úgy döntöttem kap még egy esélyt. Pontszámilag ez 5/10.

How I met your mother 3x01-3x11: még mindig kedvenc sitcom. Ezzel nagyjából el is árultam, hogy mit gondolok a harmadik évad eddigi menetéről. Ted, Barney, Marshall, Lilly és Robin, kiváló casting, a sorozat pedig maga a tökéletes 20 percnyi kikapcsolódás. 7/10 eddig a harmadik évad. És jönnek már az új részek. A következő évad eddig még nincs berendelve, ha a CBS ezt nem tenné meg, akkor tőlem le is húzhatják magukat a vécén, és újfent bebizonyítják azt, amit a Family Guy-os Peter is gondolt róluk az animációs sorozat első évadában.

Lost 4x01-4x05: a harmadik évad komoly mércét állított a készítők elé. Bíztam benne, hogy tudják ezt a színvonalat tartani, de hogy még túl is szányalják, azt nem gondoltam. A flashforward fantasztikus újítás, most nem a múltból, hanem a jövőből látunk részleteket. Emellett a szigeten illetve a hajón történtek szintúgy zseniálisak. Természetesen sok kérdés maradt még, sőt még többet kaptunk mint volt, de én ezt nem is bánom, amíg ilyen részeket tesznek elénk. Eddig a 4x05-ig vagyok meg, 9/10.

Folyt. köv.