Battlestar Galactica: 4. évad kezdete

Poszt írásának eredeti időpontja: 2008.04.27.

Minden idők legjobb sci-fi sorozata az utolsó évadához érkezett. Fájó ezt leírni, de annak örülhetünk, hogy az alkotók nem húzzák el a végtelenségig, hanem a megfelelő időben és reméljük a megfelelő módon zárják le a BSG-t. A negyedik évad első része április 4-én került adásba a Sci-Fi Channelen végre HD minőségben. Bár nehéz volt megállni, végül három résznyit kivártam és csak most a hétvégén estem neki az eddigi három résznek.  Spoilerekkel a folytatásban!

Eddig sem panaszkodhattunk a BSG-ben látható csatajelenetekre, de amit most hoztak össze, az előtt le a kalappal. Apollo úgy tűnik végleg elköszönt a galacticától, mindenesetre a politikai karrierjéban nagy lehetőségek vannak, akár Roslin legnagyobb politikai ellenfele is lehet. 

Nézzük mi a helyzet az új cylonjainkkal. Lehet, hogy már unalmassá kezd válni a sok pozitívum, de itt is dicséret illeti az alkotókat, nagyon jól ábrázolják a karakterek lelki vívódásait. Mindegyikük másképp dolgozza fel az új helyzetet. Tory az, aki a leginkább kezdi elfogadni cylon valóját, elég ha csak a 4x03 zárójelenetére gondolunk. Az ottani beszéde, járása és legfőképpen a tettei alátámasztják az előbb elhangzottakat. Tyrol viseli talán a legnehezebben, míg Tigh tűnik a legkitartóbbnak. Sam pedig valahol kettéjük közé tehető, nem könnyen birkózik meg ő sem a helyzettel, de a kapcsolataira kevésbé hat ki, mint Tyrolnak.

A sorozat egyit legzseniálisabb karaktere Gaius Baltar, illetve az őt alakító James Callis ismét remekel. Amikor először olvastam arról, hogy mi lesz a szerepe az első pár részben - tulajdonképpen egy vallási szekta vezetője lesz - féltem egy kicsit, hogy eléggé sablonosra sikerül majd. Nem mondom, a meggyógyuló gyerek motívumot annak lehet persze venni, de főként Callis érdeme az, hogy ennyiben ki is merül a sablonosság és érdekessé, valamint élvezhetővé teszi ezt történetszálat. Ahogy hallom a negyedik rész főleg Baltar karaktere körül forog, kíváncsi vagyok, mit tudnak kihozni majd a szituációból, én mindenesetre bizakodó vagyok.

Amikor a második rész első felében felcsendült a már ismert zene, ami általában a 7 cylon modell felbukkanásakor hallható, már kezdtem örülni. Az eddigi három rész egyik legjobb húzásaként kaptunk egy kis cyclon civil wart - azaz polgárháborút. A lehetőségekhez képest, mind a Raiderek mind a Centuriok képbe kerülnek és nemcsak úgy vannak elintézve mind a cylon modelleket kiszolgáló valamik, hanem nagyobb szerepet kapnak. Bár az is igaz, hogy a Raiderek kapcsán azért már voltak olyan részek, amikor kicsit bensőségesebben is megvizsgálhattuk őket :). A harmadik rész után úgy tűnik ugyan, hogy Cavil letudta a Gina által kirobbantott viszályt, de van egy olyan érzésem, hogy a "megbolydult méhkast" már nehéz lesz lenyugtatni.

És akkor végül essen szó a harmadik rész végén a BSG-nek búcsút mondó Cally-ről. Ugyan mindig megmaradt mellékszereplőnek, ezzel együtt én kedveltem, olyan kis aranyos volt :D. Nem mintha szép halála lett volna, de ha már mindenképp távoznia kellett, akkor legalább egy ütős zárójelenetet kapott.

Battlestar Galactica 4x01 - He that Believeth in Me 9/10

Battlestar Galactica 4x02 - Six of One 8/10

Battlestar Galactica 4x03 - He Ties that Bind 9/10