Visszatekintés a 2008/09-es idényre: pilotnyi bemutatkozás: Caprica, Glee + egy nagy csalódásról: Skins

Mind a Glee-re, mind a Caprica-ra igaz, hogy tavasszal mutatkoztak be és a folytatásuk csak később jön, előbbi esetében ősszel, míg a Caprica jövőre várható. Update: a Comic-Con-on bejelentették a Caprica premierdátumát: 2010. január 22.

Glee: Ryan Murphy új sorozata= megvettek. Rengeteg zenével operáló, középiskolában játszódó sztori=abszolút nem érdekel. És ha ezt a kettőt összegyúrjuk, akkor max egy esélyt kap Murphy miatt címszóval vágok neki a pilotnak. És milyen jól tettem, mármint a bepróbálást, hiszen kellemes meglepetés ért.

A zenei betétek nemhogy nem zavartak,imádtam őket, mint, ahogy a karakterek kapcsán is pozitívumokat mondhatok. Remek párbeszédek, többször is ironikusra vett hangem, és egyedi hangulat. Ez jellemzte a Glee pilotját, melynek második részét várjuk majd az ősszel. 7/10 a pilotra.

Caprica: BSG spinoff=egyből megvettek…és itt nincsen ellentétes pólus. A kerettörténetet úgy gondolom már mindenki ismeri, akit kicsit is érdekelt, így ebbe, valamint a sztori egyéb részeinek fejtegetésbe nem megyek bele, inkább a megvalósításról ejtenék pár szót. Bear McCreary ezúttal más, de a sorozat hangulatához abszolút illő, szokásához híven ismételten remek hangzásvilágot biztosított. 

A képi világra sem lehet panasz, természetesen más színekkel operál a Caprica, de ez, ahogy az előbb említett zene is, illik a sorozathoz. A karakterek, illetve az őket megformáló színészek, főleg Eric Stohl játéka szintén bizakodásra adhatnak okat. A történetre sem lehet panaszunk, egy-két helyen ugyan van kifogásolnivaló, elsősorban Joseph Adama maffiás sztorija kapcsán, de ezek nem vészesek, mondhatnám azt is, hogy beleférnek.

A spinoff is lehetőségeket ad, sőt ebben talán még a BSG-t is felülmúlhatja idővel, a társadalmi, vallási kérdések boncolgatására. Ez már a pilotban is megmutatkozott és valószínűleg ez egy központi szál fog maradni végig.

A hangulat ugyan más – ez természetes is - , de hasonlóan erős mint a BSG esetében, így mindent figyelembe véve egy több, mint reményteljes pilotot láthattunk. Ez utóbbi főleg úgy dicséret, ha egy BSG szintű remekhez hasonlítja az ember. Megállja a helyét így is, bizakodva várjuk a januárban kezdődő sorozatot. 8/10

 

Skins: és igen, itt jön számomra az idény egyik legnagyobb csalódása... még azt sem mondhatom, hogy az előítéletek miatt, ugyan sajnáltam a régi csapatot, de valóban váltani kellett és vártam az új karaktereket. Sajnos azonban csalódnom kellett bennük, valamint az írói gárdában is.

Várható volt, hogy a zseniális második évadot nem tudják majd megismételni, hiszen most kellett a karaktereket bemutatni, ezzel tisztában voltam, de így is sokkal többet vártam. "Fájó", sablonos megoldások, rosszul megírt karakterek.... de még mielőtt valaki azt hinné, hogy teljes átalakuláson esett át a sorozat, nem erről van szó.

Bőven nézhető még a Skins, de nagyon messze áll már attól a szinttől, amit én az utóbbi két évadban megszoktam. A hetedik részig bírtam és elkaszáltam végül... ettől függetlenül az első két etap továbbra is ugyanolyan emlékezetes marad.

Címkék: skins, caprica, glee