Jericho - 1. évad

A poszt írásának eredeti időpontja: 2007.11.08.

A sorozat tavaly tudta le az első évadját, és az emlékezetes mogyoróküldés kapcsán hozta vissza a CBS a cancel-ből.

Kellemes meglepetés ért a Jericho kapcsán. Miért is mondom ezt?  Elég sok kritikát, véleményt olvastam a sorozat kapcsán, és bár a kiinduló helyzetet (atomtámadás ér több amerikai nagyvárost) érdekesnek tartottam, mégis úgy tűnt számomra, hogy ez nem az én sorozatom. Aztán mégis adtam neki egy esélyt. A pilot nagyjából azt hozta amit vártam - jó alapszitu és megvannak a lehetőségek is, amikkel félig-meddig élnek is meg nem is - mindenesetre azért bíztam a folytatásban. Majd részről részre kezdtem megszeretni a sorozatot. A szezon második fele pedig még ütősebbre sikerült.

Azt mindenképp hozzá kell tennem, hogy heti adagokban egy kicsit másképp viszonyultam volna a sorozathoz, de darálva kimondottan élvezetes volt. Kétségtelen ehhez az is kellett, hogy a karaktereket megkedveljem. Jake - Skeet Ulrich alakításában, bár voltak aggályaim, hogy mennyire tudom elfogadni ebben a szerepben, de gyorsan sikerült neki ezeket eloszlatni, jól hozta a karaktert - Hawkins mellett a legjobb volt. Ott van a bátyja, aki szintén hozta a szerepét, azért néha háttérbe szorult Jake mellett. A szülők, akik közül az anyja engem eléggé idegesített, a sokáig polgármesteri tisztséget betöltő apa viszont jó volt. 

A szöszi Emily-t nem lehet nem szeretni, és persze Stanely és Mimi is nagyon jó volt. Hawkins telitalálat, emelett az ő szerepe biztosította a legnagyobb rejtélyt végig, és a befejezésnek köszönhetően a második évadban még inkább megnő az eddig is elég fontos szerepe. És még lehetne sorolni, mert jópár szereplőt belezsúfoltak a sorozatba, talán a tiniszál nem tetszett még, de a többiek rendben voltak. 

Az alapszitu ígéretes volt, a készítőknek több lehetőségük is volt, melyik irányba induljanak el. Szerintem nem választottak rosszul, kétségtelen, hogy sok a magánéleti szál, azonban mint mondtam, ha a karakterket megkedveled, nem fogod ezt bánni. Persze, lehetett volna még sötétebb is ez a lehetséges jövőkép, de egy országos adótól, pláne a CBS-től ezt nem lehetett várni.

A már említett magánéleti szálak mellett folyamatos problémákkal kellett megküzdeni, legyen az az élelmiszerhiány, villamos energia, belső ellentétek, és számos enemy: legyen szó állítólagos katonákról, vagy a Ravenwood-ról, illetve az utolsó részekben pedig a szomszéd várossal vívott háborúról. A sorozatot megnézve, rájöttem, hogy miért válhatott fanfavorit sorozattá, amit ugye legfőképpen a mogyoróküldés bizonyított. 

Bele lehetne kötni pár ponton, azonban ezekkel együtt is nagyon jó szórakozást nyújott, és bár rajongója ugyan nem lettem a sorozatnak, de meg tudom érteni azokat az embereket, akik követelték a sorozat visszahozatalát. Várom a második évadot és bízom benne, hogy nem csak 7 részes lesz, mondjuk már ez is nagy szó a cancel után. 

Jericho 1. évad  6/10

Címkék: jericho