Better Off Ted évadzáró előtt: kis ismertető a Veridian Dynamics-ról

Jövő hét kedden egy dupla résszel búcsúzik a Better Off Ted 1. évada, mely számomra ilyen rövid idő alatt is a jelenlegi legjobb sitcommá nőtte ki magát. Az évadzárót mintegy felvezetendő most a sorozatban szereplő fiktív céget, a Veridian Dynamics-ot vegyük egy kicsit górcső alá.

A BoT egyik fontos poénforrását adja a cég, ahol szinte minden létező idétlen ötlet megvalósításra kerül. Ráadásula a sorozat és maga az ABC is ügyesen rájátszik erre. Előbbi mindig szán legalább egy fél-egy percet egy igencsak humoros fiktív reklámra, mely a Veridian Dynamicsot hivatott reklámozni. Utóbbi pedig a saját honlapján ismerteti a céget, a sorozat szellemének megfelelő stílusban. Nézzünk erre néhány példát:

Founded by Phinnaeus Veridian in 1842, Veridian Dynamics began as a neighborhood general store specializing in tobacco, killing machines and party favors. During this country's early wars, Veridian equipped America's fighting men. And in later years, Veridian grew exponentially by equipping America's fighting men and their enemies.

  • Our company has 532,972 and 1/2 employees? That's right, we created half an employee as an experiment -- a successful experiment!
  •  

  • Veridian plans to be a leader for future generations, which is why many of our employees are children.
  • Veridian Dynamics is at the forefront of feminist issues. Before we started dumping waste in the oceans only fifty percent of fish had female genitalia. Now it's up to eighty-five!
  •  

  • We can manufacture a car that gets 200 miles to the gallon. And we will begin production on the very next day after the world runs out of oil.
  •  

  • Over half our employees work in the legal department. So don't even think about suing us. We're looking at you, guy with no face who used that shampoo we recalled.
  •  

  • Our robot servants are programmed to not be dangerous. But that doesn't mean they aren't. Please don't taunt our robot servants.
     

A sorozatban látható fiktív reklámokra is hozok példát. Az elsőben emberek és gépek sokat ígérő jövőbeni együttműködéséről esik szó, míg a tovább után látható másodikban az emberi hibák, és azok pozitív hatásait mutatják be. Érdemes csekkolni őket, már ebből is leszűrhető, milyen a sorozat humora és kinek mennyire jönne be.

 

Címkék: better off ted