Az országos csatornák szlogenjei
A tévécsatornák az 50-es évektől használnak szlogeneket, melyeket általában a hirdetések során az adó nevével együtt mondanak, illetve írnak ki. A szlogenek általában rövid életűek, nem egyszer láttunk arra példát, hogy a marketingeseknek már egy év után új egysorosokat kellett kitalálniuk. A cél természetesen a figyelemfelhívás, de emellett legalább olyan fontos, hogy az adott csatorna kínálatára reflektáljanak.
NBC: more colorful
Néhány korábbi szlogen: Chime In; Comedy Night Done Right; Always with You; Enjoy the Best Moments
ABC: Start Here; Laugh On
Néhány korábbi szlogen: Your Favorite Shows Live Here, Start Fresh; Welcome to the New ABC; Only American (2001. szeptemberi 11-i merényletek után)
CBS: Only CBS
Néhány korábbi szlogen: We Are CBS; Everybody's Watching CBS; America's Most Watched Network
Fox: Fox Rocks
Néhány korábbi szlogen: So Foxy Fox; First on Fox; Fox 20 Years; First on Fox
CW: Tv to talk about
Néhány korábbi szlogen: Everynight will be a good night; Get Into It; Free to Be
Az NBC szlogenje a kínálatuk sokszínűségére hívja fel a figyelmet, mely a többi országos csatornához viszonyítva, elsősorban a sitcomjaikat tekintve még igaznak is mondható. A CBS évek óta a legnézettebb csatorna és ezt fejezik ki a mostani, illetve a korábbi mottóik is. Az ABC-s Start Here igencsak semmitmondó, az általuk szintén használt Laugh On a tavaly behozott szerdai sitcom-blokk miatt valamivel jobb azért. A Fox marketingesei nem vitték túlzásba a gondolkodást, míg a CW esetében természetesen túlzás a TV to talk about kifejezés, de legalább körülírja, hogy mit szeretne a csatorna elérni.
Összességében elmondható, hogy az országos csatornák szlogenjei nélkülözik a kreativitást, mely ha végignézzük a jelenlegi műsorrendjüket, a kínálatuk legfőbb problémájára is rámutat.