Az országos újoncok eddigi szerepléséről

Az már a májusi upfront idején látszott, hogy nem lehetnek nagy reményeink a 2010/11-es országos idény kapcsán, de az elmúlt két hónapot figyelembe véve azt kell mondjam, hogy sikerült még az alacsonyan lévő elvárásainkat is alulmúlni. Az országos csatornák évek óta komoly kreatív válságban szenvednek, ez a sorozataik minőségében (tisztelet a néhány kivételnek), illetve a nézettségi mutatók erős hanyatlásában is egyre inkább megmutatkozik. Az idei újoncok többségénél a túlbiztosítottságot éreztem, vagyis vegyünk egy már ismert alapsztorit, a karakterek, illetve a történetszálak kidolgozásánál pedig szintén az egykor jól bevált sablonokra építkezzünk.

Igaz ugyan, hogy épp a legambiciózusabb Lone Star volt az évad első kaszája, de ez nem igazolja az elképzeléseiket, hiszen az életben maradt újoncok többsége is gyenge nézettséggel fut, illetve csak a felvezetésének köszönheti az életben maradását. A bejegyzésben csatornákra lebontva kifejtem az országos újoncokról alkotott véleményemet, valamint a végén feltüntetem a midseason-ben debütáló sorozatokat is.

ABC

No Ordinary Family: ha már ilyen nyilvánvalóan koppintjuk az Incredibles-t (A hihetetlen család), akkor már igazán kérhettünk volna tanácsot a Pixartól, hogy miképp lehet egy az egész családot lekötő, érdekes karakterekkel megtűzdelt és nem mellesleg izgalmas történetet kreálni. Nem akarom azonban a NoF-ról leszedni a keresztvizet, a minősége még korrektnek mondható az idei felhozatalt tekintve, csupán nagyobb potenciált láttam benne. Az átívelő szál behozatala rossz lépésnek bizonyult, ez egyébként szinte biztosan a csatorna utasítására történt... Meggyőződésem, hogy ha hagyják dolgozni, akkor Greg Berlanti (Everwood, Dirty Sexy Money, Eli Stone) egy sokkal szerethetőbb és egyedibb sorozattal állt volna elő. 5/10

Detroit 1-8-7: A sorozat pontosan azt nyújtja, amit a szinopszis elolvasása után várnánk tőle, egy újabb unalmas procedural, a már megszokott bűnesetekkel és nyomozási metódusokkal. Két dolgot sajnálok a detroiti zsarus széria kapcsán, egyrészt Michael Imperioli ennél jóval többre hivatott és inkább egy minőségi kábelsorozatban kellene szerepet vállalnia, Natalie Martinez pedig tökéletes eyecandy, akit szintén szívesebben látnék máshol. 4/10

My Generation: érdekes ötlet - egy dokumentumfilmes stáb a Greenbelt középiskola néhány tanulóját filmezi le, majd egy évtized elteltével ismételten felkeresi őket -, a megvalósítás viszont kifejezetten gyengére sikerült. A szereplők életében bekövetkezett fordulatok műviek, a 10 évvel későbbi egymásra találásaik hiteltelenek, a dokumentarista stílus pedig nem tesz hozzá semmit a sorozathoz, sőt inkább idegesítőnek és egyúttal feleslegesnek érezzük. A gyors kaszát követően a showrunner Noah Hawley értetlenségét fejezte ki, hogy a nézők miért nem vevők az ilyen egyedi ötletekre. A kifakadása odáig ment, hogy már a televízió végnapjaként írta le a a My Generation kaszáját... a nevetséges megnyilvánuláshoz csak ennyit tennék hozzá: Mr. Hawley, a hiba az ön készülékében van. 3/10

The Whole Truth:  jogi sorozat, melyben az a csavar, hogy a heti ügyet a védelem és a vád szemszögéből egyaránt bemutatja. Az alapsztori ugyan nem csigázott fel különösebben, de ennek ellenére egy jól összerakott pilotot láthattunk, Rob Morrow és a később beugró Maury Tierney pedig jó választás volt a főszerepekre. A probléma ott van, hogy hosszabb távon semmiképp sem tudott volna lekötni, de ezt a problémát az amerikai nézők és a csatorna megoldották helyettem, a már kezdetektől gyenge nézettséggel futó sorozatot elkaszálta az ABC. 5/10

Better With You: az ötödik részig követtem figyelemmel az ABC szerdai-sitcom blokkjának legújabb tagját, mely kedves, aranyos... de nem igazán vicces. Hiába a gyönyörű Joanna Garcia, valamint Jennifer Finnigan, hosszútávon az ő kettősük kevés ahhoz, hogy megmaradjon nálam a sorozat. 5/10

Midseason-ben bemutatkozó újoncok:  Body of Proof, Mr. Sunshine, Happy Endings, Off the Map
 

CBS

Hawaii Five-0: a CBS több, mint 10 millió dollárt költött a pilotra, és ez bizony meg is látszott rajta. A látvánnyal nem volt gond, a minőséggel, gondolok itt a papírízű karakterekre, valamint az élettelen párbeszédekre viszont annál inkább. A második rész rendkívül vontatottra sikerült, az imént felsorolt hibákon nem tudtak javítani, így érhető módon nem láttam értelmét a folytatásnak. Végül egy rövid megjegyzés: Alex O'Loughlin ezúttal is bizonyította, hogy rászolgált az antiszínész jelzőre. 4/10

Defenders: James Belushi és Jerry O'Connell, mint két eltérő habitusú ügyvéd, a helyszín pedig Las Vegas, a rövid leírás alapján ebből akár még valami jó is kisülhetett volna. Nem véletlen azonban a feltételes mód, nem sikerült kihasználni az alaphelyzetben és a két színész komikusi képességeiben rejlő lehetőségeket, ötlettelen és igencsak unalmas ügyek, és a humor hiánya jellemezte a pilotot. 4/10

Blue Bloods: a jól sikerült pilot után még két néztem meg a Selleck-Wahlberg-Monaghan trió által fémjelzett zsarus drámából, és ugyan komoly minőségcsökkenés nem következett be, nem folytattam. A bűnügyek érdekesnek mondhatók, van egy átívelő szálunk is, valamint a karakterekkel sincs különösebb baj, de hiányzott belőle az a kis plusz, ami alapján bekerült volna a heti nézős szériák közé. 6/10

Bleep My Dad Says: - How 'bout oldwhitemansays...The tv show?
- No.
- Who would watch that? (Community 2x01)

Címszavakban: erőltetett szituációk tömkelege, poént nagyítóval sem találunk benne, unalmas és gyengén megírt karakterek jellemzik, röviden: az évad legrosszabb pilotja. 2/10

Mike & Molly: Chuck Lorre ismét sikerre vett egy sitcomot, én viszont ismételten nem kértem belőle. A Mike & Molly, Lorre eddigi alkotásaihoz hasonlóan a biztos középszert célozta meg, melyből valószínűleg a későbbiekben sem fog tudni kitörni. 5/10

Midseason-ben bemutatkozó újoncok: Criminal Minds: Suspect Behavior, Chaos, Mad Love

CW

Nikita: egy közepes pilotot láthattunk, mely után még volt remény arra, hogy kinövi a gyermekbetegségeit a sorozat. Ez azonban a következő két rész során nem következett be, sőt, erőteljes hanyatlást figyelhettünk meg: sablonos, kiismerhető történet, gyengén kivitelezett akciójelenetek, a címszereplő iránti érdektelenség, mindezt megfejelve egy rendkívül gyenge teljesítményt hozó Shane West-tel. 4/10

Hellcats: ismételten egy rosszul sikerült casting, a külcsínt tekintve ugyan nem lehet egy rossz szavunk sem Aly Michalka-ra, de a színészi képességek terén komoly hiányosságokkal küszködik és még egy ilyen viszonylag könnyű szereppel sem tudott megbirkózni. A Hellcats azonban nem, illetve nem csak ezen csúszott el, még egy guilty pleasure szinttől is messze volt. 3/10

FOX

Lone Star: köszönjük Fox! A csatornát ugyan a fanfavorit sorozatok gyors kaszái miatt gyakran támadják, de arról sem szabad elfelejtkeznünk, hogy az országos adók közül messze ők a legbevállalósabbak. A Lone Star ugyan mindössze két részt élt meg, de köszönettel tartozunk a Fox-nak, amiért legalább bevállalták - az utóbbi évek legerősebb országos pilotját köszönhetjük nekik, melyben a második rész alapján komoly potenciál volt. A készítő Kyle Killen kábelcsatornáknak próbálja meg eladni a sorozatot, amennyiben ez nem sikerülne neki (erre van a nagyobb esély), bízom benne, hogy hamarosan új projektbe fog kezdeni és viszi magával az idei tévés évad legnagyobb felfedezettjét, James Wolk-ot is. 8/10

Raising Hope: a diszfunkcionális család története már a pilot során magával ragadott, kissé fura, de egyértelműen szerethető karakterek, akik közül azért kiemelkedik a Martha Plimpton - Garrett Dillahunt alkotta kettős. Greg Garcia minden egyes részbe bele tud vinni egy kis újdonságot, remélhetőleg a My Name is Earl-lel ellentétben itt nem fog idő előtt kifogyni az ötlettára. 7/10

Running Wilde: a pilot alapján sokkal többet vártam Mitch Hurwitz (Arrested Development) sitcomjától, részről-részre esett vissza a színvonal és sajnos gyorsan elfogyott a szufla a sorozatból. A Fox-ot az előbb dicsértem meg a Lone Star kapcsán, ezúttal viszont elmarasztalásban kell őket részesítenem, Hurwitz elmondása alapján komolyan beleszóltak a kreatív döntésekbe és az ő kezük is benne van a minőség visszaesésében. 5/10

Midseason-ben bemutatkozó újoncok: The Chicago Code, Mixed Signals, The Jamie Foxx Project, Bob's Burgers

NBC

Undercovers: J.J. Abrams ezúttal mellényúlt, a kis túlzással a Mr. and Mrs. Smith sorozatverziójának is felfogható Undercovers sem minőségben, sem nézettségben nem tudta hozni a tőle elvárhatót. A bemutatkozás még kifejezetten tetszett, az ezt követő részek viszont már nem tudták tartani a szintet, unalmas történetszálak jellemezték és a pilot idején jól működő chemistry sem az előnyére változott. 5/10

The Event: tavaly a FlashForward, idén pedig a The Event... örülnék, ha az országos csatornáknál rájönnének, hogy úgy nem lehet sikeres high concept sorozatot készíteni, ha már az elejétől beleszólnak a készítők munkájába és a 'vajon a nézőknek melyik irányvonal tetszene jobban?' kérdés alapján jelölik ki az irányvonalat. Elhibázottnak tartottam a pilot utolsó másodperceiben látható rejtély feloldását, de még ezt követően is adtam neki esélyt. Nem tudott vele élni, a kiszámítható és egyúttal buta történetvezetés, valamint a gyengén megírt karakterek miatt négy részt követően elkaszáltam. 4/10

Outlaw: az upfronts idején komoly meglepetést okozott a Jimmy Smits-féle jogi dráma berendelése, az viszont már kevésbé lepett meg minket, hogy milyen gyorsan elhasalt. Az üres, semmitmondó frázisokkal teletömött pilot tele volt üresjáratokkal, sem az adott ügy, sem a karakterek magánéleti szála nem tudott lázba hozni. 4/10

Outsourced: a kinti kritikusok többsége a rasszistának vélt poénok miatt dühöngött, én azonban nem éreztem ezt olyan súlyosnak. A hiba inkább azzal volt, hogy nem nevettem a pilot során, az alaphelyzet ugyan érdekesnek mondható, de ez érthető módon kevésnek bizonyult. Mindenesetre a sorozatban azért érzek potenciált, így amennyiben jó hírek érkeznek felőle, elképzelhető, hogy kap majd egy második esélyt. 5/10

Chase: a sorozat egyik főszereplője, Jesse Metcalfe szerint: "There hasn't been a show about US Marshals yet." Helyesbítenünk kell a színészetet egyébként csak hírből ismerő úriembert, voltak és jelenleg is vannak műsoron US marsallokról szóló sorozatok, de ilyen gyengén megvalósított, 'már majdnem ott tartok, hogy a rosszfiúnak szurkolok' szériát a témában még senk nem hozott össze. 2/10

Law & Order: LA: a Law & Order franchise teljességgel hidegen hagy, így a LOLA-t még egy pilot erejéig sem próbáltam be.

Midseason-ben bemutatkozó újoncok: The Cape, Harry's Law, Friends With Benefits, Perfect Couples, The Paul Reiser Show, Love Bites