Az ABC nyári kínálata
Az országos csatornák számára ugyan a nyári időszak uborkaszezonnak számít, de természetesen ezzel együtt is jelentkeznek néhány újdonsággal. A nyárra száműzött sorozatok mellett az NBC a Persons Unknown-t, a Fox pedig a The Good Guys-t küldte csatasorba és míg előbbi komoly visszaesést mutat a pilot óta, addig a Whitford-Hanks páros az év egyik kellemes meglepetésének számít. Az ABC volt a legbátrabb és három újoncot is a műsorára tűzött, nézzük most, hogy miként teljesítettek.
Scoundrels
Az új-zélandi Outrageous Fortune címet viselő dramedy minden bizonnyal népszerű lehet az ABC-nél, 2008-ben már próbálkoztak egy remake-kel, mely pilotot akkor nem kért be a csatorna, de a két évvel későbbi kísérlettel már célt értek. Az alapsztori szerint egy szélhámos családdal ismerkedünk meg, akik kisebb csalásokat követnek el, de soha nem lépik át a határt, mint például drogügyletek, vagy erőszak alkalmazása. Elsőre diszfunkcionálisnak tűnik a família, főként miután apuka börtönbe kerül, az ikertesó srácok közül az egyik a fekete bárány szerepet tölti be, a másik viszont ügyvédi pályára készül, a csajoknál pedig egy eszes, de iskolát kerülő, valamint egy elsőre butuskának tűnő szöszit kapunk.
A gyerekek érdekesnek mondhatók, kivéve a mindig bajba kerülő, rendkívül erőltetett Logan-t, viszont ez nem tudta ellensúlyozni a sablonokkal telerakott és nem utolsósorban rendkívül kiszámítható történetet. Minderre az anyuka karaktere még rátett egy lapáttal, sajnos a játékidő nagy részében feltűnik és minden bizonnyal a későbbiek során is ő lesz a központi szereplő. Már az elejétől hiteltelennek éreztem a figurát, a jó útra fogunk térni című beszédet követően pedig végleg elvette a kedvem a sorozattól.
Minden bizonnyal nem lesz ez ilyen egyszerű, folyamatosan zűrbe fognak keveredni és a Carlos Bernard (24) által alakított nyomozó a nyomukban lesz, de a pilot alapján nem látok benne elég potenciált ahhoz, hogy ezt számomra érdekessé tudják majd tenni. A 2004-es Sideways után úgy gondoltam, hogy Virginia Madsen azon kevés hollywoodi színésznők egyike lesz, aki "szépen öregszik meg", de sajnos a botox injekcióknak (is) köszönhetően ez ma már csak hiú ábránd. Sajnos az alakítása sem ér fel korábbi önmagához, bár erről nagy mértékben tehet a gyengécske forgatókönyv is.
Az ABC nagyon szerette volna elkészíteni a feldolgozást, mely ugyan most végre megvalósult, de a végeredményt elnézve jobb lett volna, ha neki sem állnak/egy kicsit még várnak vele... 4/10
The Gates
Új család érkezik az első ránézésre nyugodt kisvárosba, ahol mindenki elégedett ember benyomását kelti és bűnözésnek még csak nyoma sincs. Természetesen ez csupán a látszat, a családfő, aki történetesen egyben az új seriff is egy eltűnés ügyében kezd nyomozni, de azt valószínűleg még álmában sem gondolná, hogy a tettes valójában egy vámpír. A város tele van természetfeletti lényekkel, a vérszívók mellett vérfarkasok és (vélhetően) boszorkányok is színesítik a stílusosan The Gates címre keresztelt település demográfiai összetételét.
A pilot nagyjából azt hozta, amit előzetesen vártam - szereplők, illetve a város misztikus mivoltának bemutatása, de nem tudott magával ragadni, tisztességes iparosmunka és nem több. A karakterekre sajnos ugyanez áll, nem találunk bennük semmi egyedit, összetákolt papírmasé figurák megfejelve egy igencsak antipatikus főszereplővel. A The Gates-t a természetfeletti vonal sem teszi érdekesebbé, egyrészt már jó ideje hozzászoktunk a témához - sőt manapság már túl sok is van belőlük - másrészt egyelőre csak a szokásos kliséket tudták felmutatni.
Egy valamiben azért erősnek tekinthető a sorozat, hiszen Rhona Mitra (Nip/Tuck, Boston Legal), Marisol Nichols (24), Chandra West (John from Cincinnati) és a tinédzser korosztályt képviselő Kyler Samuels egyaránt megragadja a figyelmünket és bizony eyecandyknek mondhatók. Ez azonban számomra kevésnek bizonyult, a pilot közepes volt és nem látom benne a lehetőséget fejlődésre, így a Scoundrals-hez hasonlóan a The Gates-t sem folytatom tovább. 5/10
Rookie Blue
Kanadai sorozattal van dolgunk, mely kitétel az utóbbi évek során egyre nagyobb presztízsnek örvend, gondoljunk csak többek között olyan alkotásokra, mint a Regenesis, a Flashpoint, vagy éppen a The Bridge és a Being Erica. A Rookie Blue öt, az akadémiáról most kikerült rendőr mindennapjait mutatja be, a kezdő rész során az első munkanapjukkal ismerkedhetünk meg.
Természetesen számos balul sikerült, adott esetben vicces szituációval szembesülünk és az sem ért minket meglepetésként, mikor a végén kapunk egy kis happy end-et, valamint "komoly" mondanivalót tartalmazó tanulságot is. A fenti két újonchoz hasonlóan itt is klisékből összetákolt történettel van dolgunk, esetünkben annyiban jobb a helyzet, hogy legalább törekedtek jellemrajzra és megpróbálták közel hozni és megkedveltetni a szereplőket - a stábból egyébként Missy Peregrym (Reaper) és Gregory Smith (Everwood) a legismertebb nevek.
A pilotban bemutatott ügyek egyszerűnek mondhatók, valószínűleg a későbbiekben sem ezeken lesz a hangsúly, hanem a szereplők egymáshoz fűződő viszonyain. Több külföldi kritika a 'Grey's Anatomy a rendőrörsön' címkével látta el, mely ugyan elsőre kissé erőltetettnek tűnik, de mivel néhány munkahelyi románcot már most felvezettek, így azért a későbbiekben lehet majd némi igazságtartalma. Összességében minőséget tekintve a pilot ugyanazt a szintet hozta, mint a The Gates, de itt legalább érdekel annyira az ifjú rendőreink sorsa, hogy egy-két résznyi esélyt még adok neki. 5/10