A hét összefoglalója (április 16 – 22.)

A hét legjobb epizódjai:

 
1. Mad Men (5x05 – Signal 30): abszurd, vicces, drámai, megható, katartikus… mind az öt jelzőt használhatjuk a Mad Men múlt heti epizódjára, mely a sorozat egyik legjobbjának tekinthető. A történet ezúttal Pete-re volt kihegyezve, az egocentrikus és törtető jellemmel megáldott férfinak látszólag mindene megvan, magánélete, valamint szakmai előrehaladása is elégedettséggel tölthetné el, de ez csak a felszín…. Egy tökéletesen végigvezetett szál segítségével bebocsátást nyerünk Pete lelkivilágába, aki a sikerek ellenére üresnek, értelmetlennek érzi az életét, mindez pedig a Don-nak megejtett, megrendítő erejű vallomása során csúcsosodik ki.

Lane-ről sem szabad megfeledkeznünk, a megfelelési kényszer miatt a szokásosnál idegesebb angol barátunk szállította az epizód két legváratlanabb jelenetét, természetesen a Pete-tel való (szerencsére sikerrel megvívott) bokszmeccséről és a Joan-nek adott csókjáról van szó. Don ezúttal kevesebb játékidőt kapott, de a Whitman-es megjegyzésében benne volt a karakter teljes esszenciája, melyért a forgatókönyvírók mellett Jon Hamm-nek is kijár a dicséret. Ha mindez nem lenne elég, a Signal 30 tele volt remekül elhelyezett pop kulturális beszólásokkal, humoros jelenetekkel és kiválóan megválasztott zenei motívumokkal.
 
Hatalmas élmény volt, és még csak az évad elején járunk….
 
2. Community (3x16 – Virtual Systems Analysis): csak összejött a mesterhármas…. A polgárháborús, majd a legutóbbi, Britta agykárosult barátjára fókuszáló epizód is telitalálatnak bizonyult és szerencsénre a nyerő széria tovább folytatódott. Ezúttal egy régi vágyunk teljesült, a rejtélyes Dreamatorium-ba, illetve annak működésébe nyerhettünk bepillantást, mely a várakozásoknak megfelelően egy agyament ötletekkel teli, de mégis koherens, emlékezetes karaktermomentumat prezentáló részt eredményezett.
 
Jeff: Maybe after a long dark night, the sun is starting to rise at Greendale.
 
3. The Good Wife (3x20 – Pants on Fire): a dobogó harmadik fokára a jelenlegi legjobb országos dráma, a The Good Wife került fel. Rendesen felpörögtek az események, az egy részes ügy korrekt volt, de az átívelő szál volt az, amely ilyen előkelő pozícióba repített a jogi drámát. Mindenki a választási kampányra készül, mely különböző problémkat vet fel, Alicia-nak, Peter-nek és Eli-nak egyaránt nehéz döntéseket kellett meghozniuk. Jackie-re pedig már nehéz szavakat találni, tökéletes példája annak, hogy az anyós viccek a valóságból táplálkoznak….
 

A hét csalódása:

  • Awake (1x08 – Nightswimming): az elmúlt három hét során remek részekkel jelentkezett az Awake, most azonban sajnos porszem csúszott a gépezetbe. Nagyon keveset foglalkoztunk a két világ kapcsolatával és a központi rejtéllyel, valamint nem tudott lekötni a maffia által üldözött család története sem. Nincs mit szépíteni, ezúttal egy unamas epizódot kaptunk, viszont a magánéleti szálat, mely jól egyensúlyozott a giccses és a romantikus közötti vékony határvonalon, dicséret illeti.

A hét legfontosabb hírei:

 
  • Az elmúlt évek hagyományainak megfelelően a csatornák nem várják meg a május közepén esedékes upfrontsot, és már előtte bekérnek néhány újonc szériát. Ezúttal az NBC nyitotta a sort, a pávás csatorna 13 részes berendelést adott le az egykamerás sitcom Go On-ra, melyben ismét együtt dolgozhat a Jóbarátok egykori sztárja, Matthew Perry, valamint a hatalmas sikerű komédia társ-showrunnere Scott Silveri. Így már két újonc is biztosra vehető az NBC-nél, a Go On mellett a nemzetközi gyártó által készített Hannibal is képernyőre kerül a következő évadban.
  • Múlt vasárnap kezdte meg a pályafutását az HBO által erős marketing kampánnyal megtámogatott Girls. A fél órás dramedy kiváló kritikai visszhangot kapott, a nézői reakciók azonban felemásak voltak. Ez tükröződött az eredményen is, Lena Dunham alkotása 872 ezer nézőt ültetett le a képernyők elé.
  • A Damages ötödik és egyben utolsó szezonja július 19-én kezdődik. A Direct TV-n bemutatásra kerülő drámában idén is pazar vendégszereplő gárda teszi tiszteletét: Ryan Phillippe, Jenna Elfman, Janet McTeer, John Hannah, Chris Messina, Judd Hirsch, Victor Garber.
  • Az AMC hat forgatókönyvet választott ki, melyekből pilot készülhet majd. Az egyes szkriptek rövid leírását itt találod meg.
  • A Showtime kapcsán is új projektről számolhatunk be. A fizetős kábelcsatorna Seth Greenland hamarosan megjelenő regényének, The Angry Buddhist-nak az adaptációját szeretnék elkészíteni. A szkriptet a könyv szerzője fogja írni, a kaliforniai sivatagban játszódó történet három testvér kapcsolatára koncentrál, akik foglalkozásukat tekintve: rendőr, bűnöző és politikus.
  • A Netflix úgy döntött, hogy első saját gyártú sorozatukhoz, a mérsékelt sikerű Lilyhammer-hez hasonlóan az Arrested Development új epizódjait is egyszerre teszik majd elérhetővé. Tíz epizódról van szó, melyek 2013-ban kerülnek bemutatásra. A sorozat készítője Mitch Hurwitz siker esetén lát arra esélyt, hogy ezt követően is folytassa majd a szériát (a mozifilm pedig már szinte biztosnak mondható).
  • Végezetül emlékezzünk meg egy újabb, a saját gyártású sorozatok terén fiatalnak mondható csatornáról. A Cinemax pilot berendelést adott le a Hurt People-re, melyben egy bérgyilkossal ismerkedhetünk meg, akit ugyanaz a cég foglalkoztat, aki anno megölte a feleségét. Legújabb megbízatásként azt kapja, hogy végezzen a lányával, aki a szervezet elpusztítására törekszik. A pilot főszereplője William Petersen (CSI), aki emellett producerként is tevéknykedik majd. Amennyiben a Cinemax berendeli, a Hurt People lehet a csatorna negyedik saját gyártású szériája, a már bemutatott Strike Back, valamint a Melissa George által fémjelzett Hunted és az Alan Ball-féle Banshee után.

A hét jelenete: