Fájdalmas búcsú a Men of a Certain Age-től
Rubicon, Terriers, The Good Guys, Lone Star, Party Down, vagyis az elmúlt egy év legfájdalmasabb kaszái. Sajnos kénytelen vagyok egy új nevet felírni erre a listára, ez pedig nem más, mint a televíziózás jelenlegi egyik legjobb drámája, a Men of a Certain Age. Tudtuk, hogy veszélyben van, a TNT leggyengébb nézettségű sorozatról volt szó, de bíztam benne, hogy a kritikusok szinte egyöntetű imádata, az, hogy a csatorna messze legigényesebb sorozatáról van szó, egyszóval a presztízs képes lesz megmenteni.
Egy emberközeli, hiteles dráma melyet egyedi humor és nagyszerű színészi alakítások tettek teljessé... de ez nem volt elég a Southland kivételével csak középszerű sorozatokat felvonultató TNT számára. Ray Romano és Mike Royce közös alkotása mindössze két évadot, összesen 22 epizódot élt meg. Persze mondhatnánk, hogy ez az iparág is csak a számokról szól. Tény és való, a fő mozgatórugó a minél nagyobb bevétel elérése, de nem ez az egyetlen, kizárólagos cél.
Egy, a szakma szemében nagyra tartott sorozat, ami elismerést hoz a csatornának, ami után a TNT név mellé a minőségi jelzőt lehet pakolni. Igen, ez is lehetne, illetve kellene, hogy legyen egy szempont. Van csatorna, mely ezt felvállalja, az HBO ugyan más üzleti modell alapján működik, de a The Wire, a Treme, az In Treatment berendelései így is önmagukért beszéltek, de a sort még lehetne folytatni olyan címekkel, mint a Brotherhood, a Friday Night Lights, a SoA ajándékba kapott második évada, vagy éppen a Damages, amikor anno egyből két szezonra szóló berendelést kapott. Mert számított a minőség, és a csatornáról kialakult kép.
Milyen érdekes volt a kasza bejelentésének időpontja, amire ugye egy nappal az Emmy-jelölések bejelentését követően került sor. Ki tudja persze, hogy mennyire reális, de eljátszhatunk a gondolattal, hogy amennyiben az akadémia döntéshozói között hozzáértő emberek ülnének és ezáltal a MoCA teljesen megérdemelten bejutott volna a hat legjobb dráma közé, akkor tán a TNT is másképp dönt. Ezt már soha nem tudjuk meg, bár maga a feltételezés is, hogy a csatorna az Emmy-t tartja értékmérőnek és a presztízs zálogának röhejessé teszi az egész gondolatmenetet. Ennél talán már csak a TNT szlogenje megmosolyogtatóbb: TNT - we know drama.
A tovább mögött a Men of a Certain Age egyik legemlékezetesebb jelenetét lehet megtekinteni, én ezzel, valamint a majd jövő hét elején érkező, második évadot összegző kritikával búcsúzom a sorozattól.