4 hónapnyi sorozattermés 2. rész

Poszt írásának eredeti időpontja: 2008.03.20.

Dirty Sexy Money: egy idei újoncról van szó, olyan szereplőkkel, mint Peter Krause, Donald Sutherland, William Baldwin. Mint  a pilot kritikámból is kiderült, gyorsan elnyerte  a tetszésemet és ez bizony egész évadig kitartott. Sajnos azonban itt is csonka lett az évad, de jövőre már biztosan jön a második szezon. Új showrunnert kap majd a sorozat, Daniel Cerona személyében, aki eddig a Dexter showrunnere volt. Minőségi erősítés, mit ne mondjak. Az első évad nálam 7/10 volt.

Smallville: A 7. évad edig változó minőséget hozott. Kaptunk remek epizódokat is, mint például a Kara, a Lara vagy a Fracture, de sajnos olyan gyengék is becsúsztak, mint az Action (még Christina Milian sem tudta megmenteni, pedig... :D) és a Wrath. Szóval elég változú a színvonal eddig, de a lehetőségek adottak. A 7X12-es Fracture kapcsán megint jó irányban indultak el, és remélhetőleg ez így is fog folytatódni. Múlt hét csütörtökön már volt új rész, ugyan még nem néztem meg, de bizakodó vagyok. Eddig 6/10.

30 Rock: Az első évadot január környékén fejeztem be. Nem véletlen a kritikusok rajongása a sorozat iránt. Tina Fey és Alec Baldwin nagyon jó arcok, de a többiek is szállítják a poénokat, Kenneth-et és Tracy-t mindenképp meg kell említeni. Az évad színvonala nálam szinte folyamatosan emelkedett, így bizakodva vártam a második évadot, amelyből eddig csak részt lestem meg. Természetesen a többi is tervbe van véve, hiszen teljesen jó évadnyitót kaptunk. Nálam azért a HIMYM mögött van ez a sitcom, és nem is hiszem, hogy letaszítja a trónról, de ettől még nagyon jó 20 perceket biztosít. 7/10 az első évad.

Veronica Mars: végre elkezdtem a második évadot. Nekem általában az vált be, hogy egy évad megekintése után mindig hagyok egy kisebb szünetet, két-három hónapot nagyjából, akkor is ha azóta csak jönnek az új részek. Nagyjából a harmadik szezonnal egyidőben lestem meg a VM első évadát. Csak felsőfokban tudok róla beszélni, egy okos, kiváló párbeszédekkel teletűzdelt, nyomozós, de tini szálat is magába foglaló sorozat. Nálam az első évad 8/10 volt. Szerencsére a második évad sem okoz eddig csalódást, amint végzek vele, majd külön postban jön a kritika.

The Shield: Nemrég fejeztem be a Shield hatodik évadát. Most sem csalódtam a "kicsit" korrupt, de amúgy ezt leszámítva munkájukat kurva jól végző strike teamben. Az eddigi legjobb ötödik évadot ugyan nem sikerült felülmúlni, de a szokásos Shield minőséget ez az évad is hozta. A sztorit nagyon jól fűzték tovább, és ami egyik nagy előnye a kábeles sorozatoknak, kevesebb rész miatt elnyújtani sem kellett. Bár elvileg tavaszra már jönne a befejező, hetedik évad, sajna úgy tűnik, hogy az FX eltolja szeptemberre. Sebaj, a lényeg, hogy megfelelően zárják le minden idők egyik, ha nem a legjobb zsarus sorozatát. A hatodik évad nálam 8/10.

Entourage: Belekezdtem a harmadik évadba. Igazából csak ez az egyetlen olyan sorozat, amit a magyar tv-ben leadottak alapján követek. A tipikus feel-good sorozat szerencsére most is hozza azt, amit elvárunk tőle. Betekinthetünk a hollywoodi elit életébe, nem mnidennapi, poénos pillanatokkal vegyítve. Természetesen a szokásos vendégsztárok most is megvannak, és a srácok + Ari is hozzák a formájukat. Eddig 4 részt lestem meg, és bár nehéz legjobb jelenetet választani még 4 rész alapján is, azért Vincent Majdnem Híres-hez hasonlító jelenete, illeve maga az egész rész "lenyomtam Pókembert" feelingje nagyon el lett találva. Eddig 8/10.

Battlestar Galactica: Razor: Minden idők egyik legjobb sci-fije (minden műfajra vonatkozik ez a megállapítás, nemcsak sorozatokra értendő) hamarosan az utolsó, negyedik évadához érkezik. De előtte a készítők kedveskedtek nekünk egy filmmel, ami novemberben került a Sci-Fi Channel műsorára, majd ki is adták rögvest DVD-n. Ez lenne a Razor, melyben megismerkedhetünk a Pegasus legénységének történetével. A BSG most sem okozott csalódást, szinte egyszerre beszippantott a film.

Flashbackek tömkelege, amely egyrészről a Pegasus korábbi történetét hivatottak megimsertetni velünk, másrészt a fiatal Adamát is láthatjuk. Mintegy 1 hónapja néztem csak meg, mivel nem akartam túl nagy időt kihagyni a negyedik évad között. Arra számítottam ugyanis, hogy a Razor megtekintését követően még inkább fogom várni az utolsó évadot és ez be is igazolódott. A Razorra visszatérve, egy nagyon jól megszer0kesztett, végig izgalmas, szokásos BSG színvonalat hozó alkotással van dolgunk. A visszatekintés ellenére még a negyedik évaddal kapcsolatban is kapunk új infokat. Razor 9/10