Damn it - milyen is egy igazán kemény nap?

Poszt írásának eredti időpontja: 2007.08.05.

Úgy gondoltam, hogy az első bejegyzés arról a sorozatról szóljon, amelyik megalapozta később sorozat addiktságomat.

A 24-ről van szó,a címbeli damn it kapcsán pedig mindig Jack jut eszembe, akármennyire is gyakorta használt káromkodás az angol nyelvben. Sokszor hallottuk ezt már Jack Bauer szájából és 2009 -ig, vagyis még két évadig biztos, hogy elhangzik ez a jellegzetes káromkodás.

Ez az a sorozat, amelyiknél leginkább ajánlható a darálás. Bár rám is jellemző volt, hogy jópár részt megnéztem egy nap alatt a 24 bármelyik évadából, de hallottam igen extrém eseteket is. 24 óra alatt is nyomta már le valaki a sorozatot, és ha azt nézzük, hogy egy rész 42-45 perces, akkor bizony még lejjebb is lehet ezt szorítani.

Nah, de rá is térek a hatodik évadra, melynek kapcsán elég sok a negatív kritika hangzott el és én kíváncsian vártam, hogy vajon nekem mennyire fog bejönni.
Sajnos nem voltak véletlenek ezek a rossz felhangok, az egyik, sőt ki merem mondani a leggyengébb hosszú napját élte meg Jack barátunk.

Mindazonáltal élveztem ezt az évadot is, a nyilvánvaló hibái ellenére is. És bizony itt rejlik a 24 darálásának nagy előnye. Lehet, hogy "élőben" követve párszor elküldtem volna melegebb éghajlatra Milo-tés Nadia-t (és ez nem a hölgy hibája, eyecandy a csaj), darálva még elviselhetőek voltak ezek a jelenetek.
Sajnos túl sokat loptak már maguktól, és az adódó ziccereket sem tudták kihasználni. A CTU megrohamozásakor gondoltam Jack belekezd egy jó kis Die Hard 1 féle akcióba, de sajnos csalódnom kellett. Mint ahogy abban is, hogy Jack tesójának sorsát, aki az előző részben még magát az USA elnökét ugráltatta, elég gyorsan és számomra egy kicsit könnyelműen elintézték.

Persze ezek csak kiragadott momentumok, sajnos volt belőlük elég.  
Most már váltani kell, remélem idén végre nem csak a szájuk jár a készítőknek, hanem valóban meg merik lépni a változtatásokat.

Végezetül az eddigi évadok pontozása:

1. évad: 8\10

2. évad: 7\10

3. évad: 8\10

4. évad: 7\10

5. évad: 6\10

6. évad: 5\10
 

Címkék: 24