A CBS "meglepő" döntése: Undercover Boss a Super Bowl után

A Super Bowl az év legnézettebb tévés műsorának számít Amerikában és ebből következően az utána következő időpont is kiemelt jelentőséggel bír. Ha a csatorna okos döntést hoz, akkor az oda betett sorozat/reality sokat profitálhat ebből és évekre bebiztosíthatja magát. Az elmúlt években változó eredményességgel sikerült kiválasztani az adott műsort, volt, hogy ezzel sikerült csúcsra futtatni egy sorozatot (ABC, 2006 - Grey's Anatomy), illetve találunk arra is példát, hogy csak kisebb mértékű növekedést sikerült elérni (Fox, 2008 - House). Tavaly láttunk olyat, hogy semmilyen kihatással nem volt a későbbi eredményeire (NBC, 2009 - The Office) és előfordult már kudarcba fulladt kísérlet is (ABC 2003 - Alias). Ezen a listán végig lehet böngészni, hogy eddig milyen műsorok kapták meg a Super Bowl utáni időpontot és, hogy miképp tudtak vele élni.

Idén a CBS adhatja az NFL nagydöntőjét és már hónapokkal ezelőtt megkezdődött a találgatás, hogy vajon melyik sorozat/reality lesz a szerencsés. Három nagy esélyest tartottunk számon: The Big Bang Theory, The Mentalist, Survivor. Ugyan lehet arról vitázni, hogy melyik lett volna közülük a legokosabb döntés, de úgy gondolom, hogy azért mindegyikre találtunk volna ésszerű magyarázatot. A végül kiválasztott Undercover Boss-ra már nehezebb lesz...

Röviden a brit minta alapján készülő műsorról: különböző nagyvállallatok, így például White Castle, 7-Eleven, Hooters, Waste Management és Churchill Downs vezetői munkavállalóknak álcázzák magukat és megismerkednek az alkalmazottaik munkakörülményeivel. Tapasztalatokat gyűjtenek és a saját bőrükön tapasztalják, hogy a felső vezetés döntései milyen hatással vannak az egyszerű munkásokra. Az első részben Larry O'Donnell-t, a COO of Waste Management elnökét láthatjuk majd. A címben ugyan meglepő döntést írtam, de az idézőjel nem volt véletlen, ez sokkal inkább érthetetlen, egyben rendkívül kockázatos döntés volt a CBS-től. Nagyon ritka, hogy egy újonc kapja meg az SB utáni időpontot, legutóbb 2005-ben volt erre példa, de akkor is csak úgy, hogy réig motoros Simpsonnal tették párba a bemutatkozó American Dad-et. "Szólóban" legutóbb 1995-ben láthattunk újoncot, az ABC akkor az Extreme-nek adta meg a lehetőséget (nem vált be).

Ez is mutatja, hogy a csatornák szeretnek biztosra menni, ritkán vállalnak nagy kockázatot. A döntés főleg annak fényében meglepő hogy a CBS számít talán a legkonzervatívabb országos csatornának... a májusi upfronts-on ugyan jó fogadtatásban részesült a reality, főként a gazdasági válsághoz tökéletesen passzoló téma miatt, de ettől függetlenül mindenkit váratlanul ért a tegnap esti bejelentés. Nincs azzal baj, ha valaki kockázatos lépésre szánja el magát, sőt inkább örülök az ilyen döntéseknek, de csak akkor ha van mögötte némi ráció. Az Undercover Boss Super Bowl utáni spot-ba helyezésében viszont nincs, megalapozatlan és buta lépésnek tartom, véleményem szerint csúnyán el fog vérezni. Ha esetleg tévedek, akkor ígérem, hogy ugyan a realitykkel nem vagyok nagy barátságban, de végignézem majd az UB első évadát.