Mennyibe kerül az utolsó vacsora?
Kevesebb, mint két hónap van hátra a Lost fináléig, az ABC pedig szorgosan ügyködik, hogy a minden bizonnyal komoly nézettséget produkáló zárórészekért minél magasabb árat tudjon kicsikarni a reklámozóktól. Az Advertising Age mai híre alapján a csatorna egy 30 másodperces reklámhelyért 850 és 950 ezer dollár közötti összeget szeretne kapni és mivel általában nem hasraütéssel szokták megállapítani ezek értékét, jó esély van arra, hogy el is keljenek majd ennyiért.
A sorozatzáróra május 23-án vasárnap kerül majd sor, egy három órás blokk keretében. Amerikai idő szerint este nyolc órától egy összefoglaló részt vetítenek, majd 9 és 11 óra között kerül sor a két részes, erősen spoileres címmel ellátott (fehérítsd ki ha látni akarod - The End) fináléra. Érdekesség, hogy a tavalyi upfronts során átlagban 213 ezer dollárért lehetett Lost reklámhelyhez jutni, és ugyan elsőre túl nagynak tűnik a differencia, de mégsem mondhatjuk azt, hogy az ABC irreális árat kért. Az utóbbi években, sőt nyugodtan mondhatom évtizedekben már megszokhattuk, hogy egy nagy várakozással teli sorozatfináléért magas összegeket kérjenek el.
Kezdjük a nyolcvanas évekkel, amikor is a Smash utolsó epizódjának reklámhelyeiért a CBS 450 ezer dollárt kapott, és ugye mondani sem kell, hogy az inflációt figyelembe véve mekkora összegnek számítana ez manapság. Egy nagyot ugrunk és az 1998-as Seinfeld finálét nézzük meg, amelynél 1.4 és 1.8 millió dollár között kapott az NBC. Maradva a pávás csatornánál a Friends 2004-es befejezésénél 1.5 és 2.3 millió dollár, a 2005-ös CBS-en vetített Everybody Loves Raymond-nál pedig 1.3 millióért vették meg a reklámozók a fél perces spotokat.