A kábelcsatornák szlogenjei

Tegnap az országos csatornák szlogenjeivel ismerkedtünk meg, ma pedig a kábeleseken a sor. Tíz csatornát emeltem ki, a legtöbbjükről elmondható, hogy a szlogenjeik kiválasztásában az országosokéhoz képest nagyobb képzelőerőt, kreativitást figyelhetünk meg.

HBO: This is HBO

Néhány korábbi szlogen: It's Not TV. It's HBO (1997 és 2009 között használták); It's More Than You Imagined. It's HBO (2009)

Az 'It's Not TV. It's HBO' szlogent 12 éven keresztül használta a csatorna, mely a jó marketing, a hosszú idő, és nem utolsósorban a minőségi kínálat miatt kellőképp a köztudatba ivódott. A kijelentés ugyan kissé fellengzősnek hat, de összességében jogosnak mondható, hiszen a saját készítésű sorozataikkal megreformálták a tévé világát, illetve a mozifilmek viszonylag korai vetítése is feljogosítja őket a fenti mottó használatára.

Az utóbbi két év során új szlogeneket vezettek be, a 2009-es kellőképp figyelemfelkeltő, az idei 'This is HBO' viszont már hagy kívánnivalót maga után. Úgy tűnik, hogy a csatorna mostantól az évente új szlogent vezetünk be elvet fogja követni, én mindenesetre nem bánnám, ha visszatérnének a régi, jól bevált mondathoz.

FX: There Is No Box

Néhány korábbi szlogen: Fox Gone Cable, TV Made Fresh Daily (1994-1997 között);

Az FX szlogenje a jelentést tekintve egybecseng az HBO régi jól ismert mottójával, ráadásul ők is teljesen jogosan használják. A 'There is No Box' a többet/jobbat kínálunk, mint, amit egy átlagos tévécsatornától megszokott gondolatot ülteti el a nézők fejében, és ez helytálló, hiszen az FX valóban elsőrangú kínálattal rendelkezik. A korábbi szlogenek még azokban az időkben születtek, amikor még nem rendelkeztek saját gyártású sorozatokkal, így azokba nem érdemes komolyabban belemennünk.

AMC: Story Matters Here

Néhány korábbi szlogen, melyeket manapság is használnak: Future of Classic; Long Live Cool

A sorozatgyártásban fiatal csatorna a 'Story Matters Here' szlogent választotta, de kis túlzással bármilyen pozitív jelentéssel bíró szöveget kiválaszthattak volna, mi egyetértenénk vele. Amihez eddig hozzányúltak (kivétel a Prisoner mini) arannyá vált, nem kérdés, hogy az FX és az HBO mellett jelenleg ők rendelkeznek a legerősebb kínálattal.

Showtime: TV. At its Best.

Néhány korábbi szlogen: No Limits; Something Good is Gonna Happen

A Showtime 1997 és 2005 között használta a No Limits mottót, mely remekül körülírta az akkori éveiket, egy feljövőben lévő csatorna, mely úgy gondolja, hogy számára nincs elérhetetlen cél. A gyors fejlődés azonban egyszer csak megakadt, a kockázatmentes programming és a 30 perces dramedyk erőltetésével kiestek a legjobbak szűk köréből. A mostani 'TV. At its Best.' szlogennek sajnos kevés igazságtartalma van...

USA Network: Characters Welcome

Néhány korábbi szlogen: You Are Here, The Cure for the Common Show

A csatorna 2005-től használja a 'Characters Welcome' szlogent, mely alapvetően, mivel a produkcióik karakterorientáltak, igaznak mondható. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezzel együtt a jellemábrázolás terén bőven vannak hiányosságaik és ugyanez igaz, természetesen általánosságban szólva, a sorozataikban bemutatott történetszálakra is.

TNT: We Know Drama

A múlt évig, akárhányszor meghallottam a TNT 'We Know Drama' (2001-től használják) szlogenjét, elmosolyodtam rajta, hiszen szinte kivétel nélkül erőtlen, sablonokkal teli sorozatokkal rendelkeztek. Tavaly év végén azonban megérkezett a Men of a Certain Age, mely kimagaslik a csatorna kínálatából és ugyanez igaz az NBC-től átvett Southland-re is. Ettől függetlenül a jelenlegi szlogenjük még mindig túlzásnak tűnik, de legalább már van olyan szériájuk, amire igaznak bizonyul.

Starz: Are you ready?

Az HBO-hoz és a Showtime-hoz hasonlóan egy fizetős kábelcsatornáról van szó, mely pár évvel ezelőtt kezdett saját készítésű sorozatok gyártásába. Az 'Are you ready?' jól körülírja a csatornát, valami váratlanra, nagy dologra hívja fel a figyelmet. Nem mellesleg, a Starz zászlóshajójának tekinthető Spartacus esetében is jogos a kérdés.

Syfy: Imagine Greater

A nézők képzelőereje lehet, hogy határtalan, a Syfy jelenlegi kínálata viszont igencsak vérszegény. Az 'Imagine Greater' szlogen ugyan jól hangzik, de a Battlestar Galactica utáni érára egyáltalán nem használható.

ABC Family: A New Kind of Family

Az ABC kábelcsatornájának szlogenje teljesen rendben van, jól tükrözi a mostani műsorrendjüket.

A&E: Real Life. Drama.

Az A&E csatorna elsősorban realityket kínál a nézőknek, ebből a szempontból érhető a szlogen választásuk. Idén a saját gyártású sorozatok világába is belekóstoltak - The Glades, jövőre pedig érkezik a következő szériájuk, a Breakout Kings is. Amennyiben ezen az úton haladnak tovább, elképzelhető, hogy pár év múlva új mottóval jelentkezik a csatorna.