TCA tour 2011 (nyár) - ABC
Elérkeztünk az utolsó TCA tour-os összefoglalónkhoz, melyben az ABC panelján elhangzottakkal ismerkedhetünk meg. Ahogy az várható volt, az első bejelentés a Desperate Housewives-hez kapcsolódott, Paul Lee, a csatorna elnöke megerősítette a már korábban kiszivárgott hírt, miszerint a sorozatnak az idei lesz az utolsó évadja. A készítő Marc Cherry-nek ugyan még az ezt követő 9. évadra is van szerződése, de új kihívásokra vágyik és szeretné, ha méltó lezárást kapna a 2004-ben indult szériája. A showrunner kizárta annak a lehetőségét, hogy spinoff készüljön, majd hozzátette, hogy egy sorozat készítésénél csak egy nehezebb dolog van, az, hogy tudd mikor kell lezárni.
Gabriel Mann, Emily VanCamp (színészek) - Revenge
Cherry új projektjét, a többek között Donal Logue-ot és Terry O'Quinn-t felvonultató Hallelujah-t nem rendelte be az ABC májusban, de Lee bejelentette, hogy most megadják neki az újabb esélyt, persze csak egy alapos átalakítás/szkriptátírás után. Az elnök érdekes hírrel szolgált a Castle rajongói számára, az új szezonban egy Marvel-es képregénykarakter is feltűnik majd, de a kilétét nem volt hajlandó elárulni. Arra mérget vethetünk, hogy a geek Nathan Fillion nagy örömmel fogadta a hírt. A Marvel TV beindítása óta viszonylag kevés konkrét információ látott napvilágot a képregény feldolgozásokról, Lee azonban most megerősítette, hogy komolyan gondolják a The Incredible Hulk és a Jessica Jones kis képernyős adaptációját.
Az egyik újságíró afelől érdeklődött, hogy ha a Mad Men nem tudott komoly nézettségre szert tenni, miért gondolják azt az országos csatornák, hogy az ugyanabban a korszakban játszódó Pan Am, illetve az NBC-s The Playboy Club képes lesz erre? Lee szerint a Pan Am kevésbé sötét hangulatú és egyúttal jóval szélesebb réteget szólít majd meg, így bízik a sikerében. "Itt az ideje, hogy az országos csatornák kockázatot vállaljanak" - ezen kijelentését részben a Pan Am-re, részben pedig az országos szezon egyik legambiciózusabb sorozatára, a dokumentarista stílusban forgatott, horror beütéssel bíró The River-re értette. "Az a fajta sorozat - célzott a The River-re, amelyet már régóta nem láthattunk tévében.
Rachael Taylor, Minka Kelly, Annie Ilonzeh (színészek) – Charlie’s Angels
A The River csak midseason-ben érkezik majd, ennek és természetesen az elmúlt évek tapasztalatai okán az egyik újságíró megkérdezte Lee-től, hogy mi az oka annak, hogy az ABC midseason-re tartogatott sorozatai általában jobbak, mint az ősziek? A válasz így hangzott: "Miért? Számunkra a január, az április, vagy éppen a június is tökéletes hónap arra, hogy elindítsunk egy sorozatot." - valószínűleg ezt ő sem gondolta komolyan. Nem ez volt azonban az executive session legkínosabb pillanata... amikor az idei évad egyik leggyengébb újoncára, a Work It-re terelődött a szó, Lee eléggé félreérthető válaszokat adott a kritikusoknak.
Mielőtt erre konkrét példát hoznék, röviden leírom a sitcom kiinduló sztoriját, ami önmagában is sokatmondó: két egykori autókereskedő úgy dönt, hogy nőnek öltözik és gyógyszerek eladásából fog megélni. Lee minden bizonnyal olvasta a Work It-et alaposan lehúzó előzetes kritikákat, ezért megpróbált odaszúrni az újságíróknak. "Nem hinném, hogy a teremben helyet foglalók szeretni fogják és ennek is megvan a maga előnye" Lee szerint a közönség rátalál majd a Work It-re... maradjunk annyiban, hogy a csatorna vezetőjeként ezt kellett nyilatkoznia, objektívan nézve azonban a Work It várhatóan az évad egyik legnagyobb (nézettség és minőség szempontjából egyaránt) bukása lesz.