Az NBC szerdai sitcom-blokkja

Az NBC elnöke Robert Greenblatt a májusi upfronts idején úgy határozott, hogy a pávás csatornán a hagyományos csütörtöki sitcom-blokk mellett szerda este is legyenek komédiák. Bátor lépés, főleg annak fényében, hogy a választása két újoncra, az Up All Night-ra, valamint a Free Agents-re esett. Nézzük meg, hogy miként sikerült az említett két széria bemutatkozása.

Up All Night

Emily Spivey (Saturday Night Live) komédiájában egy házaspárral ismerkedhetünk meg, mindketten sikeresek a munkájukban, élvezik az életet és a bulizást, mindez a gondtalanság azonban egyből megváltozik, amikor a Christina Applegate által alakított Regan elvégez egy terhességi tesztet. A pici érkezése természetesen mindent felborít, a pilot pedig tulajdonképpen azt mutatja be, hogy a szülők miként próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez. A kiinduló sztori ugyan nem túl meggyőző, de Spivey személye, valamint az ígéretes szereplőgárda, a már említett Applegate mellett Will Arnett és Maya Rudolph, miatt láttam potenciált a sitcom-ban.

Sajnálatos módon azonban csalódnom kellett, egy rendkívül kiszámítható, unalmas és poénmentes 20 percet kaptam, sőt a végeredmény olyannyira gyenge lett, hogy még csak fel sem merült bennem, hogy egy második résznyi esélyt adjak az Up All Night-nak. Olyan az érzése volt az embernek, mintha egy középszerű, sablonokkal teletömött romantikus filmet látna, amiben antipatikus karakterek a gyereknevelés nehézségeit és az ebből fakadó problémákat ecsetelnék. A színészek közül egyedül Arnett érdemel dicséretet, őt végig hitelesnek éreztem az otthon maradt apuka szerepében, ellenben Applegate és a rendkívül irritáló Maya Rudolph igencsak halovány teljesítményt nyújtott.

A munkahelyi szálat végig erőltetettnek és feleslegesnek éreztem, a pilotot pedig összességében vizsgálva elmondható, hogy sem a rekeszizmainkra, sem pedig az érzelmeinkre nem fejtett ki különösebb hatást. A nézettséget tekintve azonban elégedett lehet az NBC, az America's Got Talent felvezetésének köszönhetően erős kezdést, közel 11 milliós össznézettséget és 3.7-es demót tudott felmutatni. Az igazi próba azonban jövő héten esedékes, amikor is 20 órára kerül át a sitcom.

Értékelés:

Free Agents

A Free Agents szintén az ígéretes újonc sitcomok táborát erősítette, melyre John Enbom, a Party Down társ-készítőjének és a Veronica Mars egyik állandó írójának neve adhat magyarázatot. Új sorozatában, mely egyébként egy angol széria feldolgozása, két egymáshoz már jó ideje vonzódó munkatársat ismerhetünk meg, akik azonban nem mernek belevágni egy komolyabb kapcsolatba. Az egykamerás sitcom első látásra ugyanazzal a problémával küszködik, mint az Up All Night, sokkal inkább tűnik romantikus kisfilmnek, mint egy sitcom-nak.

A Free Agents esetében szerencsére több pozitívumot találunk, mely elsősorban a sokkal szerethetőbb karaktereknek, valamint a jól eltalált munkahelyi atmoszférának köszönhető. A színészek is megtették a magukét, külön kiemelendő a rövid játékidejét remekül kihasználó Anthony Head, valamint a Hank Azaria, Kathryn Hahn kettős, akik között szerencsére jól működik a chemistry. A pilot második felében azonban visszaesést figyelhettünk meg, ekkor a sorozat már sokkal inkább egy dramedy-re hasonlított, a romantikus szál kapcsán bizony túlzásba estek az írók.

Összességében felemás kezdést láthattunk, a következő két-három hét során dől el, hogy megragad-e a Free Agents, avagy kénytelen leszek elbúcsúzni tőle. A pilot nézettsége egyértelműen csalódást jelent az NBC számára, nem volt képes megtartani a felvezetését és egy halovány 6 milliós össznézettséget, valamint 2.1-es demót tudott csak összehozni. 

Értékelés: