TCA tour 2012 (tél) – NBC

A héten kezdetét vette a téli TCA tour, vagyis az amerikai kritikusok számára tartott rendezvénysorozat. Az évente kétszer megrendezésre kerülő eseményen a kábel és az országos csatornák vezetői számolnak be (az úgynevezett executive session keretén belül) a közelmúltban elért eredményeikről, valamint a jövőbeli terveikről. Ezt követően az egyes sorozatok paneljára kerül sor, ahol showrunnerek, producerek, illetve színészek válaszolnak az újságírók kérdéseire. A korábbi évekhez hasonlóan a turné idén is kiemelt figyelmet kap a blogon, kezdésként az NBC-vel foglalkozunk.


(A The Firm stábja)

"Rossz őszt zártunk. Természetesen jobbra vágytam, ez nem is kérdés, viszont ha a realitások talaján maradunk, akkor azt kell mondjam, hogy nem lepett meg a gyenge szereplés" - ezzel a mondattal kezdte az executive session-t Robert Greenblatt, az NBC egy évvel ezelőtt kinevezett elnöke. A jelen lévő újságírók nagyra értékelték Greenblatt őszinteségét, az elmúlt években (a Zucker-éra alatt) ugyanis a folyamatos mellébeszélés és a nevetségesség határát súroló magyarázkodások jellemezték a pávás csatorna TCA-s fellépését.

"A jó hír viszont az - folytatta Greenblatt, hogy az új tulajdonos Comcast teljes mellszélességgel mellettünk áll, a financiális hátterünkre egy pillanatig sem panaszkodhatunk és tisztában vannak azzal, hogy még hosszú út áll előttünk és türelmesek velünk szemben." Greenblatt kitért arra is, hogy a saját bőrén érzi mekkora különbség van az országos televíziózás és a kábel között, véleménye szerint korábbi munkahelyén, a Showtime-nál valószínűleg négy-öt részt követően berendelték volna a Prime Suspect-et és jó eséllyel legalább négy évadig műsoron lett volna. 
 

(A Smash stábja)


"Az ősz legnagyobb csalódása számomra a Prime Suspect gyenge szereplése volt. Ha a kreatív szempontokat nézem, akkor imádtam a sorozatot, Maria Bello lehengerlő alakítást nyújtott." - a bukás magyarázataként azt hozta fel, hogy a nézők ezúttal a mesékre és a komédiákra voltak kíváncsiak és senkit nem érdekelt egy realista zsarusorozat... majd viccesen hozzátette: "fogjuk mindent a kalapra és lépjünk tovább". A The Playboy Club esetében már jóval kritikusabb hangot ütött meg, itt már minőségi gondok is közrejátszottak a gyenge szereplésben, többek között nem voltak képesek azt a miliőt megteremteni, mely behúzta volna a nézőket.

A csatorna a gyenge ősz után azonban bizakodva várhatja a midseason-t, visszatér a tavaly meglepően nagy sikert aratott The Voice, bemutatkozik a kritikusok által nagyra tartott és vélhetően a nézők körében is népszerűnek bizonyuló Smash, a legnagyobb dobás pedig a talán még nézettségi rekord elérésére is esélyes Super Bowl lesz. Üröm az örömben, hogy két általam nagyra tartott/várós sorozat - a Community harmadik évadának folytatása, valamint az Awake; nem szerepel az előzetes műsorrendben. 


(Az Awake stábja) 
 
"Nem kaszáltuk el a Community-t. Biztosan visszatér még ebben az évadban, vélhetően késő tavasszal" - próbálta nyugtatni a kedélyeket Greenblatt, majd hozzátette, hogy Dan Harmon sorozata nagy valószínűséggel nem kerül vissza a régi, csütörtök 20 órás helyére. Természetesen az újságírók a negyedik évados berendelés esélyeiről is faggatták az elnököt, aki szerint sok függ majd a jelenleg műsoron lévő komédiák teljesítményétől, illetve a pilotszezontól, a Community jövőjéről pedig az upfronts előtt egy-két héttel fognak dönteni.
 
Végezetül röviden emlékezzünk meg az Awake-ről. Kyle Killen és Howard Gordon sorozata az eddig napvilágra került vélemények alapján az utóbbi évek egyik legambiciózusabb országos drámája, melyet azonban igencsak mostohán kezel az NBC. Greenblatt ezúttal sem tudott pontos premier dátummal szolgálni, viszont ígéretet tett arra, hogy még a mostani tévés évad vége előtt bemutatják a Jason Isaacs főszereplésével készült sorozatot. Elmondása szerint nagyon büszke a szériára, de rendkívül bonyolultnak tartja, minden bizonnyal ez az oka az óvatos/kiváró taktikának.