Smash – pilot
Botrányosan gyenge az eddigi országos újoncfelhozatal, tele vagyunk olyan sorozatokkal, melyet a legszívesebben egyből elfelejtenénk, és ott tartunk, hogy lassan már a közepesnél alig jobb produkcióknak is örülnünk kell (Once Upon a Time, Revenge, Alcatraz). Nem is elsősorban az ötletekkel van a baj, hiszen bőven találunk papíron izgalmasnak tűnő projekteket, de a megvalósítás során már előkerül a biztonsági játék, mintha csak kiveszne a kreativitás és ennek folyományaként kiszámítható alkotásokat kapunk. Ebbe a mezőnybe érkezett meg a Smash, mely visszaadta a hitem abban, hogy network tv-n is lehet kiemelkedőt alkotni.
Robert Greenblatt már a Showtime-nál töltött évei alatt össze akarta hozni a Smash-t, végül ez az NBC-nél sikerült neki. A sorozat egy Marilyn Monroe témájú musical köré épül, feltárul előttünk, hogy miképp készül egy Broadway előadás, közben pedig természetesen megismerkedhetünk a stábbal: a két, eltérő habitusú, de egymással kiválóan együtt dolgozó készítő, az exhibicionista rendező, a bizonyítani akaró producer, a feltörekvő, fiatal tehetség és a veterán, még mindig a kitörésre vágyó színész/énekesnő.
Már ebből a leírásból is látszik, hogy sablonokból épül fel a történet, a Smash esetében azonban ez nem negatívumként jelentkezik... ismerősek ugyan az egyes karakterek problémái, de ezt sikerült életszerűvé tenni, ráadásul már a pilot során elérték, hogy közel érezzük magunkat a szereplőkhöz. Különösen tetszett, hogy látszik a tudatos építkezés, a meghallgatások mellett figyelemmel kísérhetjük a darab megszületésének apró kis részleteit, szóba kerül a financiális háttér, de az írók az egyes karakterek közötti interakciókra is szántak időt.
A zenei betétek kivétel nélkül jól sikerültek, az eredeti dalok kapcsán ki kell emelni a korábban Tony és Grammy-díjjal kitüntetett Mark Shaiman, Scott Wittman zeneszerző kettőst, akik ezt megelőzően többek között a Hairspray és a Catch Me If You Can dallamain dolgoztak. Természetesen nem mehetünk el szó nélkül a kiváló színészgárda mellett sem, a kevés tapasztalattal bíró Katharine McPhee meggyőző játékkal mutatkozott be, Debra Messing, Jack Davenport és Anjelica Huston pedig hozták a tőlük megszokott magas szintet.
A Smash premierjére február 6-án kerül sor, az NBC nagyon bízik a sorozatban, nem véletlen, hogy a pávás csatorna a lehető legjobb felvezetést (The Voice) biztosítja számára. A minőség adott, bízzunk benne, hogy a nézők is ráfognak kapni.
Értékelés: