Camelot - pilot

A Camelot premierjére április 1-en került volna sor, a Starz viszont úgy döntött, hogy megpróbál egy kis hátszelet biztosítani neki és a pilotot már a Spartacus: Gods of the Arena múlt heti záró epizódja után levetítették. A címből könnyen kitalálható, hogy Artúr-király mondaköre lesz a középpontban, mely persze közel sem új keletű téma, a közelmúltban film (King Arthur) és sorozat (Merlin) is feldolgozta a történetet. A Camelot készítői úton-útfélen bizonyítják, hogy egy teljesen új oldalát mutatják be a legendának, a kép alatt kiderül, hogy ezt mennyiben sikerült megvalósítaniuk.

A történet Uter király halálával indul, mely után trónviszály alakul ki Britanniában, többek között a király lánya Morgan, az ősi ellenség Lot, valamint az uralkodó törvénytelen gyermeke, a származásáról mit sem tudó Artúr között alakul ki nézeteltérés. Utóbbinak a varázsló Merlin hozza tudomására királyi származását, aki természetesen először mindezt hitetlenkedve fogadja, majd végül a sorsát elfogadva Camelot vára felé veszi az irányt és megpróbálja érvényesíteni a jogait.

A sorozat egyik készítője, Chris Chibnall (Torchwood) szerint a következőkért érdemes figyelemmel követnünk a Camelot-ot:

Talán úgy lehet megfogalmazni, hogy ez egy felnőtteknek szóló dráma. Komplex karaktereket alkottunk, akiknek útját számos intrika kíséri. Ez nem egy családi sorozat, erőszak és szex is szerepet kap a sorozatban, melyet leginkább a Róma, vagy éppen a csatornatárs Spartacus-hoz lehet hasonlítani.

Igaza van Chibnall-nak, az erőszak és a szex valóban közös pont az általa említett két sorozattal, milyen kár, hogy az igazán lényeges dolgokban, mint a történetvezetés és a karakterizáció egyelőre komoly lemaradást tudhat magáénak. A pilot egyik legnagyobb problémájának azt éreztem, hogy nem volt elég koherens, mintha csak felskiccelték volna a legtöbb történetszálat és nem tudták őket rendesen kibontani. Ennek ellenére nem mondhatjuk azt, hogy a túl nagy iram okozta volna az első rész vesztét, több feleslegesen elnyújtott jelenetet, főként Merlin és Artúr között, is láthattunk.

A karaktere többségénél a motivációt hiányoltam, ugyan az írók megpróbálták bemutatni a háttérsztorijukat, de ez kezdetlegesnek bizonyult és így nem igazán érdekelt minket Artúrék sorsa, míg a másik oldal képviselői papírmasé karaktereknek tűntek. A színészgárda kapcsán felemás érzésekkel vagyok, Eva Green, valamint James Purefoy kiválasztása remek ötletnek bizonyult, de velük ellentétben a főszereplő, Artúrt alakító Jamie Campbell Bower castingja nagy baklövésnek mondható. A fiatal színész kifejezetten gyenge produktummal állt elő, a játékáról mindennél többet elmond az, hogy a közös jeleneteikben a csekély színészi eszköztárral bíró Joseph Fiennes (Merlin megformálója) is képes volt őt felülmúlni. Artúr édesanyjának szerepében Claire Forlani tűnt fel, aki egy erőtlennek tűnő, gyengén megírt karaktert kapott.

A Camelot eredeti bemutatója ahogy azt korábban említettem áprilisban esedékes, ugyanabban a hónapban, amikor az HBO a Game of Thrones-t fogja prezentálni nekünk. Az természetesen eddig sem volt kérdés, hogy melyik fantasy-ben van a nagyobb potenciál, de azért azt nem gondoltam volna, hogy a Chibnall - Michael Hirst (The Tudors) párostól érkező Camelot még a guilty pleasure szintjét sem fogja elérni. Hozzá kell azonban tenni, hogy mindezen állítások a pilotra vonatkoznak, a Starz legutóbbi történelmi sorozata a Spartacus: Blood and Sand tavaly hatalmas javulást mutatott a pilot után, így a Camelot is kap még 2-3 résznyi esélyt a bizonyításra.

Értékelés:

Címkék: camelot