Újonc sitcomok az ABC-től és a Fox-tól

Két újonc sitcom is debütált a héten, az ABC-s Mr. Sunshine-ról, illetve a Fox által műsorra tűzött Traffic Light-ról egy bekezdésen belül emlékezek meg.

Mr. Sunshine

Az upfronts idején többen is rácsodálkoztunk arra, hogy az ABC csak midseason-ben indítja el a Matthew Perry főszereplésével készült egykamerás sitcomot. Természetesen ez részben a műsorrend kialakítása miatt történhetett, mivel a csatorna februártól tudta biztosítani a Modern Family felvezetését. A pilot megnézése után egy újabb lehetséges indokra derült fény, a Mr. Sunshine első 20 perce ugyanis középszerűre sikerült, így könnyen elképzelhető, hogy a csatorna a minőséggel kapcsolatban is bizonytalan volt.

Mindenesetre a szereposztás ígéretesnek tűnt, a már említett Perry (Friends, Studio 60) egy szabadidőközpont menedzserét alakítja, a kissé habókos tulajdonosnőt Allison Janney (The West Wing) személyesíti meg és a munkatársak között feltűnik Andrea Anders (Joey, Better off Ted), valamint James Lesure (Las Vegas) is. A kiinduló sztori szerint a főszereplőnk nem veszi komolyan a kapcsolatait, úgymond sodródik az árral és csak a negyvenedik születésnapja után döbben rá, hogy változtatni kellene addigi életén. Az már a piloton látszik, hogy jó a szereplők közötti összhang, a probléma elsősorban a forgatókönyvvel volt.

A korábban két multikamerás sitcom-on (Rules of Engagement, Til Death) dolgozó Alex Barnow és Mark Firek az esetek többségében kiszámítható, a kreativitást nélkülöző poénokat próbált nekünk eladni, gondoljunk csak az erőltetettnek tűnő rasszista beszólásokra, vagy a főnöknő fiához kapcsolódó történetszálra. Ennek ellenére nem szándékozom lehúzni a sorozatról a keresztvizet, hiszen összességében egy tisztes iparosmunkáról van szó, de az frusztráló, hogy egy ilyen erős színészgárdával csak ennyire futja. Két részre biztosan maradok még, viszont mindenképp fejlődésen kell átesnie ahhoz, hogy hosszútávon nézős maradjon.

Végül röviden a nézettségről: úgy tűnik kifizetődött az ABC taktikája, a midseason premier ellenére remek rajtot vett a széria. A Modern Family rendkívül erős felvezetését kihasználva 10.6 milliós össznézettséget, a 18-49-es korosztályban pedig 3.7-es ratinget tudott elérni. A Cougar Town korábban ennél gyengébb eredményre volt képes ebben a slot-ban.

Értékelés:

Traffic Light

A Fox utóbbi évekbeli sitcom felhozatala mind a minőséget, mind a nézettséget tekintve gyenge volt, idén azonban Reilly-ék megpróbáltak változtatásokat eszközölni. Kedden a Glee-t követően nyitottak egy sitcom-blokkot, melyek közül a Rasinig Hope telitalálatnak bizonyult, a nézők és a kritikusok szívét is elnyerték vele, ezzel szemben a Mitchell Hurwitz (Arrested Development) által készített Running Wilde csúnyán leszerepelt. Midseason-ben újabb két egykamerás sitcomot küldenek harcba, a Traffic Light a megüresedett Rasinig Hope utáni időpontra érkezett a hét során, míg a Christian Slater-féle Breaking In áprilisban debütál majd.

Jelen írásunk tárgya korábban a Mixed Signals címre hallgatott, melyet aztán a berendelés után nem sokkal változtattak meg a szintén borzalmasan hangzó Traffic Light-ra. Utóbbi jelző szerencsére csak a címre igaz, a pilot, főként a párkapcsolati sitcomok-kal szembeni előítéleteimet figyelembe véve kellemes meglepetést okozott. Az Izraelből importált sorozat három gyermekkori barátról szól, akik a harmincas éveikre egymástól eltérő életutat futottak be, van közöttük házas ember, a másik épp most költözik össze a barátnőjével, míg a csapat harmadik tagja az örök szingli típust testesíti meg.

A Mr. Sunshine-nal ellentétben itt végig lehetett érezni a kreativitást, ugyan néhol kissé egyenetlennek éreztem a pilot tempóját, viszont ezt feledtette a számos emlékezetes jelenet. A karakterek mindegyikét sikerült megkedvelni, a kimért, geek megjelenésű Adam, a robusztus, 'szükségem van egy kis szabadidőre' Mike, valamint az angol akcentusával hódító Ethan is szimpatikus és ugyanez elmondható a hölgyekre is. Sajnálatos módon a nézettség nem volt egyenes arányban a minőséggel, a Traffic Light 4.59 milliós össznézettsége és 1.9-es demója gyenge debütálást eredményezett.

Értékelés: