A duplázó Whitney Cummings

Csak idő kérdése volt, hogy a kiváló standuposnak tartott Whitney Cummings saját sitcomot kapjon, arra viszont már kevésbé lehetett számítani, hogy a neve egyből két újonc sorozat stáblistáján is szerepelni fog. Az NBC-s Whitney esetében már a cím is árulkodó, a multikamerás sitcomnak a készítője és egyben főszereplője is, míg a CBS-es, hasonló formátumú 2 Broke Girls esetében Michael Patrick King (Sex and the City) mellett "csupán" készítőként van jelen. Nézzük meg, hogy miként teljesített a két Cummings sorozat.

Whitney

Az előzetes kritikák nem túl sok jóval biztattak, a Whitney az amerikai újságírók értékelései alapján az évad leggyengébb újonc komédiája címet érdemelte ki. Ez talán túlzás, láttunk ennél idén már rosszabbat is, elég csak a romantikus kisfilmnek álcázott, poénmentes Up All Night-ra gondolni, de sajnos ettől még tény, hogy a Whitney rendkívül halovány teljesítményt nyújtott. Párkapcsolati sitcomról van szó, melyben a fiatalok már három éve együtt élnek, de még mindig nincs tervbe véve a házasság.

Ennyi a kiindulópont, a a történet pedig a kapcsolatukból eredő vicces, vagy legalábbis papíron annak tűnő helyzetekre épül, melyet a mellékszereplők ügyes-bajos kis dolgai szakítanak közbe. Az első két-három perc után még bizakodtam, életszerű, megmosolyogtató jeleneteket kaptunk, de sajnos azt kell mondjam, hogy ezzel el is értünk a csúcspontra, ezt követően ugyanis megindult a lejtőn a sorozat. A poénokat már messziről ki lehetett szúrni, a nagy többségük erőtlennek és egysíkúnak hatott és a helyzeten a gyengén megírt karakterek sem segítettek.

Utóbbi főként a mellékszereplőkre értendő, még az is jobb lenne, ha azt mondanám, hogy idegesítőek, vagy éppen antipatikusak voltak, de nem... mintha ott sem lettek volna, annyira semmilyennek éreztem őket, hogy a pilot befejezése után nem sokkal már az arcukra/szerepükre sem nagyon emlékeztem. Az írók a főszereplők ötlettelen párbeszédei kapcsán is hibáztathatók, de az összképen Cummings kisasszony és Chris D'Elia harmatos teljesítménye is sokat rontott.

A Whitney megkapta az NBC egyik legjobb időpontját, csütörtökön, a három egykamerás sitcom után (ehhez ezúton is gratulálok Greenblatt-nek...) kerül műsorra és a még mindig erősnek mondható The Office felvezetését kapja meg. A pávás csatorna az utóbbi időben ha másra nem is, de legalább a sitcom-felhozatalára büszke lehetett, idén viszont a komédiák terén is nagyon mellényúltak.

Értékelés:




2 Broke Girls

A gyengécske Whitney után nem voltam túl nagy bizalommal a 2 Broke Girls kapcsán, de szerencsére kellemes csalódás ért. A sorozatban két ellentétes személyiségű, viszont egyaránt rossz anyagi helyzetben lévő fiatal pincérnőt ismerhetünk meg, akik megpróbálják valóra váltani az álmaikat. Talán az egyetlen újonc (országos) sitcom, melynél nem hiányoltam a poénokat, mennyiségi és nagyjából a minőségi szempontokat figyelembe véve is elégedettek lehettünk. Ki kell még emelnem Kat Dennings karizmatikus alakítását, gyorsan megkedveltette velem a karakterét, Max-et. Beth Behrs-re szintén nem lehet panaszunk, hozta a kötelezőt, az pedig külön örömteli és hosszútávon természetesen elengedhetetlen, hogy jó volt az összhang a két főszereplő között.

Negatívumként a még multikamerás sitcomok között is gyengének mondható díszleteket és az ebből eredő műviséget, valamint az egyelőre halovány mellékszereplőket kell felhoznom. Ezek azonban inkább csak kellemetlenségek voltak, a pilot összességében jó benyomást tett rám és várom a folytatást. Persze azért nem árt az óvatosság, a CBS sitcomjai már több esetben is eljátszották azt, hogy ígéretes kezdés után az évad közepére, vagy a How I Met Your Mother és a The Big Bang Theory esetében a második-harmadik etapra elfáradnak és önismétlők, sablonosak lesznek. Mindez azonban a jövő zenéje.

A CBS-től származó információ szerint a 2 Broke Girls volt a csatorna történetének legjobb teszteredménnyel bíró komédiája. Mindez ugyan ígéretesen hangzik és komoly nézettséggel kecsegtet, de azért óvatosan kell bánni az ehhez hasonlatos kijelentésekkel, így például az előzetes vetítések során az NBC-s Seinfeld rendkívül gyenge nézői visszajelzéseket kapott, a sorozat ennek ellenére a 90-es évek egyik legnagyobb sikerévé vált. Ennek ellentettje a 2001-es, szintén NBC-től érkező Emeril, mely fantasztikus teszteredményeket produkált, ekkor még senki fejében nem fordult meg, hogy a sitcom a gyenge nézettség miatt 10 rész után lekerül a műsorról.

A 2 Broke Girls esetében ez nem történt meg, persze a CBS nem bízta véletlenre a dolgot, hiszen az újonc, legalábbis a pilot erejéig, a Two and a Half Men utáni időpontba került. A minden előzetes elképzelést felülmúló felvezetésnek (28.7 milliós nézettség, 10.7-es demó) köszönhetően a 2 Broke Girls kiváló számokkal nyitott, ez számokban kifejezve 19,37 milliós össznézettséget és 7.1-es demót jelent. Jövő héten már a How I Met Your Mother vezeti fel, ez ugyan nézettségcsökkenést eredményez, de nem hiszem, hogy aggódnunk kell majd a pincérlányok jövőjét illetően.

Értékelés: