TCA tour 2012 (tél) – FX

Elérkeztünk a 2012-es téli TCA-tour utolsó állomásához, a szokásoknak megfelelően az FX zárta a fellépők sorát. A jelen lévő újságírók felidézték a tíz évvel ezelőtti panelt, amikor a kábelcsatorna első saját gyártású drámája, a The Shield mutatkozott be, az FX számára ez egy páratlan sikertörténet kezdetét jelentette, míg Shawn Ryan zsarudrámája ma már a sorozatok panteonjában foglal helyet. Beszámolónk nagy részében az executive session-nel foglalkozunk, melyet természetesen John Landgraf, napjaink talán legintelligensebb csatornavezetője vezényelt le.

Kezdjük először néhány premier dátummal: a Justified (január 17.), valamint a két animációs komédia, az Archer és az újonc Unsupervised (január 19.) már ezen a héten elstartol. A Louie, Wilfred, valamint Charlie Sheen sitcomja, az Anger Management júniusban fog kezdődni. Utóbbival kapcsolatban számos kérdés érkezett az újságírók részéről, ami teljesen érthető, hiszen első hallásra alaposan elüt az FX, utóbbi években mind mennyiségi, mind minőségi szempontból komoly fejlődést mutató komédiáitól.

"Mi egy olyan csatorna vagyunk, mely szeret kockázatot vállalni" - kezdett bele Landgraf, célozva a főszereplő/producer Charlie Sheen korábbi botrányos viselkedésére, aki azonban az elmúlt pár hónap során már (önmagához képest) rendkívül kiegyensúlyozottnak tűnt. Az újságírók egy része kemény kritikával illette Sheen-t ("ki kellene toloncolni Szibériába"), de Landgraf szerint megérdemel még egy utolsó esélyt. A sorozat ráadásul több olyan problémát is felvet, mellyel a színésznek a valóságban is meg kellett küzdenie, így most Sheen-nek lehetősége lesz jó irányba terelni az életét. Ez egy olcsó sorozat a z FX számára, a költségek nagy részét a Lionsgate állja, de ez egyben azt is jelenti, hogy jóval kevesebb beleszólásuk van a kreatív irányba, mint az FX által gyártott produkcióknál.

Az American Horror Story második évadával kapcsolatban elárulta, hogy Murphy-ék már tárgyalásban állnak a kiszemelt színészekkel, a régiek közül várhatóan ketten, vagy hárman térnek vissza, viszont különböző szerepben. Landgraf elmondása szerint a készítők (Murphy és Falchuk) még a megszokottnál is nagyobb kreatív szabadságot kaptak a történetvezetést és a karaktereket illetően, így az epizódok során Landgraf sem tudta, hogy mire számíthat.

Nézzünk egy kicsit a jövőbe: Landgraf a komédia felhozatalukkal elégedett, viszont a drámákra egy kicsit 'rá kell gyúrniuk' a közeljövőben, mely ezúttal nem a minőséget, hanem a mennyiséget jelenti. Ennek folyományaként idén két újonc drámát is be fognak mutatni. Landgraf elmondása szerint egyre nagyobb a konkurencia a tévés piacon, a telítettségről mindennél többet elmond az általa ismertetett statisztika, a tavalyi év során 133 szkriptelt sorozatot vetítettek az USA-ban. "Ebben a komoly versenyhelyzetben nagyon oda kell figyelnünk, hogy mire mondunk igent... a célunk továbbra is az, hogy kiemelkedőt alkossunk, lehetőleg olyat, ami megkülönböztet minket a többi csatornától."

A Powers kapcsán sajnos rossz hírekkel szolgált, mint ismeretes az eredeti pilot nem győzte meg az FX vezetőségét, ezért Chick Eglee átírta a szkriptet. Mindez azonban rengeteg új jelenetet eredményezett, az újraforgatásról viszont, főként annak nagy költségvonzata miatt még nem döntött a csatorna. Landgraf szavai alapján, aki egyébként élete legnehezebb adaptációjának nevezte a Powers-t, nehezen tudom elképzelni, hogy valaha is megvalósul a sorozat. 

Végezetül nézzük meg röviden, hogy mi történt a Justified panelján, melyen a sorozat alapjául szolgáló novella írója, Elmore Leonard is részt vett. "Fantasztikus sorozat, egyszerűen imádon a forgatókönyvírók munkáját. Jobb karaktereket alkottak, mint, amiket én papírra vetettem" - dicsérte a sorozat stábját Leonard. Az író egyébként egy új könyvvel rukkolt ki, a Raylan címet viselő alkotásból Graham Yost showrunner elmondása szerint számos történetszálat átemeltek a harmadik évad készítése során. Walton Goggins, akinek karaktere az eredeti elképzelések alapján csak a pilotban szerepelt volna, nagyon szerencsés embernek érzi magát, ' a villám ritkán csap kétszer ugyanoda' képpel próbálta érzékeltetni, hogy a The Shield után a Justified tökéletes választásnak bizonyult számára.